Philipsin lasten sähköhammasharja opettaa lapset harjaamaan oikein

toukokuu 3, 2010

Useimmat pienten lasten vanhemmat tietävät, kuinka hankalaa on saada lapset harjaamaan hampaansa kunnolla. Kahden minuutin paikallaan seisominen tuntuu lapsista usein ikuisuudelta. Philips tuo nyt ongelmaan helpotusta tuomalla markkinoille Sonicare For Kidsin – uuden sähköhammasharjan, jolla saa hampaat todella puhtaiksi ja harjauksesta tulee hauskaa.

– Kaikki tietävät, miten tärkeää on opettaa lapset pienestä pitäen huolehtimaan hampaistaan. Näin varmistetaan hyvä suun terveys myös tulevaisuudessa. Philips on kehittänyt ensimmäisen lapsille tarkoitetun Sonicare-sähköhammasharjan, jotta hampaiden harjauksesta tulisi sekä hauskaa että tehokkastaa, sanoo Philips Consumer Lifestylen markkinointipäällikkö Ylva Bäckström.

Tuotekehittelyn perustana olivat aikuisten Sonicare-sähköhammasharjat, joiden tekniikkaan Philips on yhdistänyt lapsille sopivia toimintoja. Tutkimukset osoittavat Sonicare For Kids -hammasharjojen poistavan vaikeasti harjattavilta alueilta jopa 75 prosenttia enemmän plakkia kuin käsikäyttöiset lastenhammasharjat.

Ajastin totuttaa oikeaan harjausaikaan
Sonicare For Kids on tarkoitettu 4–10-vuotiaille lapsille. Hammasharjassa on ajastintoiminto, joka pidentää harjausaikaa vähitellen, kunnes lapsi harjaa suositellut kaksi minuuttia joka kerta.

– Sonicare For Kids on alussa asetettu yhden minuutin harjaukselle, jotta lapset eivät pitkästy. Harjausaika pitenee asteittain kahteen minuuttiin 90 päivän aikana. Voi siis sanoa, että jujutamme näin lapset parempaan suun terveyteen. Hammasharjasta kuuluu myös musiikkia silloin, kun on aika vaihtaa harjauspaikkaa suussa, Ylva Bäckström kertoo.

Sonicare For Kids -sähköhammasharjoissa on kaksi voimakkuustasoa lapsen iän mukaan. Molemmat tasot ovat matalampia kuin aikuisten Sonicare-sähköhammasharjojen voimakkuustaso.

Varmempaa harjausta aikuisen avustuksella
Hammasharjassa on ergonominen, pienille käsille sopiva varsi. Varsi on myös niin pitkä, että vanhemmat voivat pitää siitä kiinni yhdessä lapsen kanssa. Näin lapsi oppii käsittelemään harjaa oikein nauttiessaan samalla tunteesta, että harjaa hampaitaan itse.

Harjaspäitä on kahta kokoa, joista voidaan valita lapsen iälle ja kehitykselle sopiva.

Lisäksi varren ulkonäköä on mahdollista muuttaa, jotta lapsi saa mieleisensä näköisen hammasharjan.

Philipsin Sonicare for Kids -sähköhammasharjan suositushinta on 79 euroa. Lisätietoa tuotteesta voi lukea Philipsin kotisivuilta ja valokuvia voi ladata Philipsin kuvapankista.

Lisätietoja

Max Hellström, Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle, Max.hellstrom@philips.com,

Aino Ruikka
, viestintätoimisto AC-Sanafor Oy, aino.ruikka@acsanafor.fi, 040 706 8021