Philips on siirtynyt kokonaisvaltaiseen ekologiseen suunnitteluun:

PhilipsSmart TV valittiin Euroopan vihreimmäksi jo toisena vuotena peräkkäin

syyskuu 2, 2011

Philipsin Econova Smart LED TV on voittanut arvostetun EISA-palkinnon Euroopan ympäristöystävällisimpänä televisiona jo toisena peräkkäisenä vuotena.  Tyylikäs ja energiatehokas televisio, joka on hyvä esimerkki Philipsin johtavasta asemasta ekologisessa suunnittelussa ja valmistuksessa.

Philips pyrkii auttamaan kuluttajia ympäristöpäästöjen vähentämisessä minimoimalla haitallisten aineiden ja materiaalien käytön tuotteidensa valmistuksessa ja pakkauksissa. Philips Econova ECO Smart LED TV (46PFL6806) edustaa seuraavaa vaihetta ekologisessa suunnittelussa. Se ei sisällä PVC- tai BFR-materiaaleja ja on suunniteltu helposti kierrätettäväksi. Myös tuotteen pakkaus on valmistettu täysin kierrätettävästä materiaalista.

Optimoitu energiankulutus

Philipsin Econova ECO Smart LED TV:lle on myönnetty A++ energiamerkki äärimmäisen alhaisen energiankulutuksensa ansiosta. Energiatehokkuus on saavutettu erittäin tehokkaalla sivusta valaistulla ledinäytöllä, joka on valmistettu tavallista enemmän valoa läpäisevästä lasista. Lisäksi modernit ja dynaamiset himmennyksen videoalgoritmit optimoivat taustavalon voimakkuuden. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos virtaa ei tarvita, sitä ei myöskään käytetä. Energiakulutuksen optimointi parantaa myös kuvan laatua.

Philips Econova ECO Smart LED TV käyttää uusimman LED-valotekniikan ansiosta 60 %1 vähemmän energiaa verrattuna perinteisiin LCD-televisioihin. Ainutlaatuinen Zero-nollavirtakytkin varmistaa, että televisio käyttää nolla wattia energiaa sammutettuna. Television kaukosäädin toimii auringonvalolla eikä näin ollen vaadi paristoja.

Philips Econova ECO Smart LED TV on saatavilla 46-tuumaisena Euroopassa lokakuusta 2011 lähtien.

Tuotteen suositushinta on 1 199 euroa.

1Philips Econova LED TV käyttää 60 % vähemmän energiaa edeltäjiinsä verrattuna

Max Hellström, Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle

Puhelin: +46 708 32 21 05

max.hellstrom@philips.com