Philipsiltä värikkäät ajovalot autoille

maaliskuu 19, 2014

Kuljettajat voivat jatkossa piristää autonsa ulkonäköä lisäämällä väriä myös ajovaloihin. Philips esittelee ensimmäisenä valmistajana tieliikenteeseen hyväksytyt värilliset ajovalopolttimot autoille. Kuljettajilla on mahdollisuus tehdä autoistaan entistä yksilöllisempiä lisäämällä etuvaloihinsa häivähdyksen sinistä, vihreää, keltaista tai violettia.

Autojen lisävarusteet, kuten räätälöidyt vanteet, kuvioidut sivupeilit ja erilaiset istuinten verhoilukankaat, ovat tulleet yleisemmiksi ja suosituimmiksi viime vuosina. Nyt autojensa tyylistä kiinnostuneilla on mahdollisuus tehdä niistä vielä yksilöllisempiä ja asentaa niihin haluamansa väriset ajovalot. Philips ColorVision on ensimmäinen eurooppalaisen lainsäädännön mukainen värillinen ajovalopolttimo, joka on hyväksytty tieliikenteeseen, ja yhtiön ensimmäinen lifestyle-valotuote autoille. Yhtiö viettää tänä vuonna satavuotisjuhlaa maailman johtavana autoteollisuuden valotuotteiden valmistajana.

- Kehitämme jatkuvasti uusia innovatiivisia valotuotteita autoteollisuuteen. Nyt esittelemme täysin uuden tuotteen, joka vetoaa kuljettajan yksilöllisyyden kaipuuseen. Omat tutkimuksemme ja trendit osoittavat, että kuljettajat haluavat nykyään panostaa autojensa persoonallisuuteen ja erottuvuuteen. Suomalaiset voivat ColorVisionin avulla nyt ensimmäistä kertaa ajaa maanteillä sinisen, vihreän, keltaisen ja pinkin sävyisillä ajovaloilla, sanoo Toni Tammi, Philips Automotiven Suomen myyntipäällikkö.

Väritehoste ColorVision-polttimoissa on saatu aikaan uuden pinnoitetekniikan avulla, joka antaa etuvaloille värillisen ulkoasun. Polttimoista heijastuva valokeila on kuitenkin erittäin kirkkaan valkoinen, jolloin edessä oleva ajorata näkyy hyvin. Innovatiivisen tekniikan ansiosta ColorVision-ajovalopolttimot valaisevat tien tavallisia ajovaloja 60 % kirkkaammalla valkoisella valolla ja lisäävät näkyvyyttä jopa 25 metriä.

- Olemme luoneet uuden mullistavan tuotteen, jossa käytetty teknologia mahdollistaa sekä parhaan mahdollisen valotehon että tilaisuuden erottua muista eri värivaihtoehdoilla. ColorVision ei anna kuljettajille ainoastaan mahdollisuutta päivittää autojensa ulkoasua, vaan he voivat tehdä sen puhtaalla omatunnolla tinkimättä ajoturvallisuudesta. Polttimoiden kirkkaus antaa mahdollisuuden reagoida nopeammin, tie näkyy selkeämmin ja kuljettajan on helppo ennakoida tiellä olevat mahdolliset esteet. Philips ColorVision  ajovalopolttimot vastaavat laadultaan ja ominaisuuksiltaan täysin muita testeissä menestyneitä, laadukkaita ajovalopolttimoitamme, sanoo Toni Tammi.

ColorVision-polttimot ovat Euroopassa ensimmäiset lailliset värilliset ajovalopolttimot, jotka on hyväksytty tieliikenteeseen. Kaikkien ColorVision-ajovalopolttimoiden mukana on sertifikaatti, jolla kuljettajat pystyvät todistamaan, että heidän käyttämänsä ajovalopolttimot ovat hyväksyttyjä.

LISÄTIETOJA:

Toni Tammi
Sales manager Philips Automotive Finland
Puh: +358 406 722 520
Sähköposti: toni.tammi@philips.com

Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on monipuolinen terveys- ja hyvinvointialanyritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämää merkityksellisillä innovaatioilla terveydenhoidon, elämäntapatuotteiden ja valaistuksen aloilla. Philipsin pääkonttori on Alankomaissa, ja se ilmoitti myynnikseen 23,3 miljardia euroa vuonna 2013. Se työllistää myynti- ja palvelutehtävissä noin 115 000 henkeä yli sadassa maassa. Yritys on markkinajohtaja sydänlääketieteen, akuutin hoidon ja kotiterveydenhoidon tuotteissa, energiatehokkaissa valaistusratkaisuissa ja uusissa valaistussovelluksissa, miesten parranajotuotteissa ja hiusten siistimistuotteissa sekä suuhoitotuotteissa. Philips-uutisia löydät osoitteesta www.philips.com/newscenter.