Mikko Vasama Philips Oy:n toimitusjohtajaksi

Vantaa, Suomi
. Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA). Mikko Vasama on aloittanut Philips Suomen toimitusjohtajana. Nimityksen tavoitteena on vahvistaa edelleen Philipsin strategian mukaista keskittymistä yhtiön ydinliiketoimintoihin: terveydenhuoltoon ja teknologiaratkaisuihin.

14 helmikuu, 2017

Vasamalla on laaja kansainvälinen kokemus terveydenhuollon järjestelmistä ja teknologiaratkaisuista. Philips Oy:n toimitusjohtajana Vasama vastaa terveydenhuollon järjestelmän kehittämisestä. Järjestelmä käsittää terveydenhuollon hoitoketjun jatkumona tukien potilaita, terveydenalan ammattilaisia ja kuluttajia aina terveellisistä elämäntavoista, diagnoosiin, hoitoon ja kotona toipumiseen.

“Olen todella innoissani mahdollisuudesta viedä Philips Oy:n strateginen kehitys seuraavaan vaiheeseen. Terveydenhuolto ja teknologia ovat intohimojani, ja Philips on paras paikka yhdistää nämä molemmat”, Vasama kertoo.

Philips Oy:ssä Vasamalla on mahdollisuus hyödyntää laaja-alaista kokemustaan ennaltaehkäisevän hoitotyön, parempien hoitotulosten sekä Suomen julkisen terveydenhuollon kokonaisvaltaisessa kehittämisessä.

“Philipsin merkittävin etu on visiomme niin kutsutusta terveydenhuollon jatkumosta. Etsimme kumppaneita toteuttamaan tätä visiota ja luomaan yhteisen pohjan, jolle rakentaa uusia lähestymistapoja terveydenhuollon kehittämiseksi Suomessa ja muissa Pohjoismaissa”, Vasama sanoo.

“Me Philipsillä uskomme, että pelkän sairauksien hoidon lisäksi terveydenhuollossa on aika keskittyä entistä enemmän myös sairauksien ennaltaehkäisyyn ja datan hyödyntämiseen tässä. Näemme myös potentiaalia siinä, että sairaalahoitoa vähennetään ja sen sijaan edistetään potilaiden nopeampaa toipumista tarjoamalla kokonaisvaltaisia ratkaisuja terveellisistä elämäntavoista aina kotihoidon palveluihin. Olen innoissani Philipsin tarjoamista uusista mahdollisuuksista”, Vasama jatkaa.

Mikko Vasama aloitti uudessa tehtävässään joulukuussa 2016.

Download image

Lina Faye

Philips Nordic

E-mail: lina.faye@philips.com