Consumer
Products

Miksi mehustaminen kannattaa?

 

Vihannekset ovat tärkeä osa terveellistä ruokavaliota, mutta joskus voi olla vaikeaa sisällyttää riittävästi kasviksia ruokiin, etenkin yhä hektisemmässä arjessa. Itse tehdyt, tuorepuristetut vihannesmehut ovat helppo tapa lisätä vihanneksia päivittäiseen ruokavalioon. Hektinen elämäntyyli ei ole este terveelliselle ruokavaliolle. 

 

Maailman terveysjärjestö suosittelee vähintään 400 gramman päivittäistä hedelmä- ja vihannesannosta, jonka avulla voidaan ehkäistä kroonisia sairauksia, kuten sydänsairauksia, syöpää, diabetesta ja lihavuutta.  

 

Kuinka hedelmiä ja vihanneksia voidaan lisätä ruokavalioon yksinkertaisesti? 

Voi olla haasteellista täyttää hedelmien ja vihannesten saantisuositus joka päivä, viikko toisensa jälkeen. Monet syövät suuren osan aterioista muualla kuin kotona, aika ei riitä vihannesten valmisteluun tai vihannekset eivät yksinkertaisesti maistu. Mehun puristaminen hedelmistä ja vihanneksista on helppo tapa lisätä niitä päivittäiseen ruokavalioon, sillä yksi ainoa lasillinen hedelmä- ja vihannesmehua sisältää runsaasti vitamiineja, hivenaineita ja kuitua. 

 

Kun valmistat itse tuorepuristettua mehua, voit päättää, mitä se sisältää. Valmiissa mehuissa on usein runsaasti sokeria, mutta valitsemalla oman mehusi ainesosat voit vaikuttaa asiaan itse. Lisäksi tuorepuristettu mehu on yksinkertaisesti parasta.

 

Auta lapsia syömään vihanneksia. On tavallista, että lapset eivät pidä vihanneksista, vaikka aikuisten tavoin he tarvitsevat niitä runsaasti. Monista vanhemmista on huomattavasti helpompaa ujuttaa hieman parsakaalia tuorepuristettuun omena- ja kurkkumehuun, kuin saada lasta syömään keitettyä parsakaalia aterialla!

Mitä ravinteita mehuissa on?

Mitä ravinteita mehuissa on?

Kuinka paljon sokeria tuorepuristetut mehut sisältävät?

Kuinka paljon sokeria tuorepuristetut mehut sisältävät?