Philips esittelee maailman ensimmäisen 3D-laajakuvatelevision

syyskuu 2, 2010

Philips laajentaa 3D-televisioiden valikoimaa uudella televisiomallilla, joka luo aidon ja kokonaisvaltaisen elokuvaelämyksen. Cinema 21:9 Platinum on maailman toistaiseksi ainoa 21:9-kuvasuhteen 3D-televisio.

Elokuvaelämys kotona ei ikinä aikaisemmin ole ollut yhtä aito ja kokonaisvaltainen. Philipsin 21:9-kuvasuhteen ja 58-tuuman 3D-televisio luo olohuoneseen elokuvateatterin tunnelman – ilman äänekkäitä karkkipapereiden rapistelijoita.

– Perinteisessä LCD-televisiossa on mustat palkit kuvaruudun ylä- ja alareunassa tai vääristynyt kuva, jotta kuva istuisi television näyttöön. Philips Cinema 21:9 näyttää koko kuvan sellaisena kuin elokuvan ohjaaja on sen tarkoittanut. Cinema-televisio on 3D-valmis, ja tämän ominaisuuden voi ottaa käyttöön hankkimalla 3D-lasit. Television 3D-lähetin voi olla yhteydessä useampiin 3D-laseihin samanaikaisesti, joten jokainen perheenjäsen pääsee nauttimaan 3D-elämyksestä, sanoo Max Hellström, Philips Consumer Lifestylen Nordic PR Manager.

NetTV film2Home-palvelulla
Philips 3D Cinema -televisiossa on NetTV, joka antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia näytön erinomaisesta kuvanlaadusta, oli kyse sitten elokuvista, valokuvista, uutisista tai verkkosivuista. Philips tekee myös yhteistyötä film2homen kanssa, joka tuo kattavan elokuvavuokrauspalvelun suoraan olohuoneeseen.

Philips Cinema 21:9 Platinum tulee myyntiin syyskuussa ja sen suositushinta on 4990 euroa.

3D-lasipaketin suositushinta on 139 euroa.

Lisätietoja Philipsin televisioista:
www.philips.com/cinema

Max Hellström

Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle

Max.hellstrom@philips.com

Aino Ruikka

Viestintätoimisto AC-Sanafor

aino.ruikka@acsanafor.fi

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 116 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2009 yritys saavutti 23 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä löydät osoitteesta www.philips.com/newscenter.