Euroopan ympäristöystävällisin television on Philipsin

syyskuu 7, 2010

Philipsin uusi Econova LED TV on voittanut arvostetun EISA-palkinnon Euroopan ympäristöystävällisimpänä televisiona. Econova LED TV:n energiankulutus on äärimmäisen pientä ja uusin LED-teknologia vähentää energiahävikkiä reilusti aikaisempiin sukupolviin verrattuna. Philips Econova on ympäristöystävällinen valinta, joka tarjoaa vaikuttavan kuva- ja äänielämyksen.

Alkusyksystä Suomen markkinoille tuleva Econova LED TV sai äskettäin arvostetun Vuoden ympäristöystävällinen televisio 2010-2011 -palkinnon EISA-tuomaristolta, joka koostuu Euroopan johtavien tekniikkalehtien toimittajista.

Philips Econova on suunniteltu niin, että sen energiankulutus on 60 prosenttia pienempi kuin Philipsin aiemman televisiomallin. Se on valmistettu osittain alumiinista, eikä se Zero Power Switch -toiminnolla suljettuna kuluta Econova Led tvyhtään energiaa.

Philipsin Econova ei sisällä PVC-muovia eikä liekinestoaineita, ja se on suunniteltu materiaalista, joka voidaan helposti käyttää uudelleen. Kaukosäädin toimii aurinkokennoilla ja vähentää siten entisestään TV:n katselun ympäristövaikutusta. Jalustaa voidaan käyttää myös seinäkiinnitykseen, ja säästötilassa TV kuluttaa vain 40 wattia.

— Tällä kaikella Philips ja television käyttäjä ottavat suuren harppauksen kohti TV:n katselun entistä vähäisempää ympäristövaikutusta, sanoo Philipsin Nordic PR Manager Max Hellström.

Lisätietoja

Max Hellström, Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle, Max.hellstrom@philips.com, +46 708 32 21 05

Aino Ruikka, viestintätoimisto AC-Sanafor, aino.ruikka@acsanafor.fi, +358 40 706 8021

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 116 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2009 yritys saavutti 23 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä löydät osoitteesta www.philips.com/newscenter