Maailman ensimmäinen hiilidioksidineutraali ledivalaisin design-kilpailun voittoon

toukokuu 20, 2011

The red dot Awards: Maailman laajimman ja tunnetuimman muotoilukilpailun palkinnot, the red dot awardit, on juuri myönnetty.

Kaikkein merkittävin, ”parhaista parhaimmaksi” kutsuttu tuotesuunnittelukategorian palkinto myönnettiin Philipsin uraauurtavalle SpeedStar LED -tievalaisimelle. Philips SpeedStar on uuden sukupolven energiatehokas valaisin, joka on helppo huoltaa. Se on maailman ensimmäinen hiilidioksidineutraali tievalaisin.

Maineikkaista palkinnoista kamppailu houkutteli kovaan kilpaan yli 12 000 ehdokasta kaikkiaan 60 maasta. Tiukasta kilpailusta huolimatta Philips sai peräti 17 palkintoa kaikilta yrityksen edustamilta sektoreilta, esimerkiksi maantievalaistuksesta, terveydenhuoltotuotteista, kuulokkeista ja pölynimureista.

Voittajatuotteet asetetaan kansainvälisen yleisön nähtäville Saksassa ja Singaporessa red dot design -museoihin.

Jaana Haapamäki

Marcom Manager, Philips Lightning

jaana.haapamaki@philips.com

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 117 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2010 yritys saavutti 22,3 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä: www.philips.com/newscenter