Uutiskeskus | Suomi

marraskuuta 13, 2018

Mikko Vasama nousee Philips Health Systemsin Pohjoismaiden johtoon

Mikko Vasama on aloittanut syyskuussa 2018 Philipsin Health Systems Pohjoismaiden General Managerina. Vasama nousee tehtävään Philips Suomen toimitusjohtajan tehtävästä, jossa hän myös jatkaa.

Helsinki, Finland – Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA). Mikko Vasamalla on laaja kansainvälinen kokemus terveydenhuollon järjestelmistä ja teknologiaratkaisuista, muun muassa kokemusta myynti- ja johtotehtävistä lähes 15 vuoden ajalta. Suomen Philipsin toimitusjohtajana hän on toiminut joulukuusta 2016. Vasama näkee Philipsin Health Systemin kehityssuuntana Pohjoismaissa etenkin digitaalisten sovellusten tuomisen yhä enemmän osaksi terveydenhuollon tehokkuuden parantamista. Hänen tehtäviinsä kuuluvat myös muun muassa tuotelanseerauksien johtaminen sekä kaupallinen yhteistyö tärkeimpien asiakkaiden kanssa.

-Visionani on tuoda digitaalisuus palveluidemme keskiöön. Ratkaisuidemme tekniset yksityiskohdat tulisi olla valittavissa yhtä helposti kuin verkkokaupoissa on tuotteet tilattavissa. Tällöin voimme keskittyä suurempiin kokonaisuuksiin, siihen mitä lisäarvoa ratkaisumme tuovat asiakkaille ja potilaan hoitopolkuun.

Lisäksi Vasama tulee erityisesti keskittymään laajoihin strategisiin kumppanuuksiin asiakkaiden kanssa.

-On hienoa, että Philips kokee Suomessa olevan arvokasta osaamista sekä henkilöstöllämme että asiakkaillamme. Maailmalla on nähty suomalaisten kyky tehdä uudenlaista yhteistyötä julkisten ja yksityisten toimijoiden välillä erittäin mielenkiintoiseksi kumppanuusmalliksi. Tällaista partneruusajattelua haluan edistää myös muissa Pohjoismaissa.

Vasama on jatkossa jäsenenä Philips Health Systemsin pohjoismaisessa johtoryhmässä ja raportoi Nordic CEO Nille Klaebelille. Hän saa uudessa tehtävässä johtoonsa noin 300 työntekijää Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.

Globaalisti Philipsin myynti vuonna 2017 oli 17,8 miljardia euroa ja sen palveluksessa työskenteli yli sadassa maassa noin 75 000 henkilöä. Yhtiö on sydämen terveydenhoidon, ensihoidon ja kotihoidon, parranajon ja vartalonhoidon sekä suun terveydenhoidon markkinajohtaja.

Suomessa Philipsin keskiössä yhteistyö sairaaloiden kanssa ja syöpätutkimus

Philipsin visiona on parantaa ihmisten elämänlaatua käytännöllisillä innovaatioilla ja tuotteilla. Se on ollut osa suomalaisen terveydenhuollon kehittämistä jo 30 vuotta, työllistäen tällä hetkellä Suomessa noin 150 asiantuntijaa. Esimerkiksi syöpähoidon kehitystyöhön Philips panostaa Suomessa vuosittain noin 10 miljoonaa euroa, ja Vantaalla sijaitsee yrityksen magneetti- ja syöpähoidon tutkimus- ja kehitysyksikkö.

Tuhannet terveydenhuollon ammattilaiset Suomessa tekevät päivittäin töitä Philipsin ratkaisuilla. Philipsillä on laajasti yhteistyötä sairaaloiden kanssa Suomessa, mukaan lukien kaikki yliopistosairaalat ja johtavat yksityiset sairaanhoidon yritykset.

Tietoa Royal Philipsistä

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on terveyden ja hyvinvoinnin alalla toimiva yritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämänlaatua ja mahdollistaa paremman lopputuleman läpi koko hoitoketjun; sairauksien ennaltaehkäisystä diagnoosiin, hoitoon ja kotona tapahtuvaan seurantaan. Philips yhdistää edistyksellisen tekniikan ja kliiniset oivallukset tuottaakseen kokonaisvaltaisia ratkaisuja. Philips on johtavassa asemassa kuvantamisdiagnostiikan, kuvaohjatun hoidon, potilasvalvontaratkaisuiden, eHealthin ja informaatioteknologian, kuten myös henkilökohtaisen terveyden ja kotisairaanhoidon saralla. Yhtiön pääkonttori on Alankomaissa. Vuonna 2017 Philipsin myynti oli 17,8 miljardia euroa ja sen palveluksessa työskenteli yli sadassa maassa noin 74 000 henkilöä. Philipsin uutiset löytyy osoitteesta www.philips.fi/uutiset.

Näytä lisääNäytä vähemmän

Yhteydet

Lina Faye

Mikko Vasama

General Manager, Philips Health Systems, Nordics

Jaa sosiaalisessa mediassa

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Sivustomme sopii parhaiten uusimmille Microsoft Edge-, Google Chrome- ja Firefox-selaimille.