Tilanne
YouTube-sovellus sulkee itsensä satunnaisesti tai pysähtyy.
Mitä tehdä, kun YouTube-sovellus ei enää toimi Philips-TV:ssä?
Vastaus
YouTube-sovellus on asennettu väärin tai se täytyy päivittää uudempaan versioon.
Koska Google on lopettanut API v2:n tuen huhtikuussa 2015, vanhaa valmiiksi asennettua YouTube-sovellusta ei enää tueta. YouTubella on tällä hetkellä kaksi sovellusta Android-televisioille. YouTube for Google TV (2014 Android-TV:t) ja YouTube for Android TV (2015 Android-TV:t).
Jotta voit jatkaa YouTuben käyttöä televisiossa, asenna uusi YouTube-sovellus Google Play -kaupasta seuraavasti:
1. Poista yhteensopimattoman sovelluksen asennus
Jos YouTube for Google TV -sovellus on asennettuna, poista sen asennus televisiosta.
Asennettu sovellus löytyy Google Play -kaupan kautta:
● Valitse Google Play -hakukentän vasemmalla puolella oleva painike ja avaa Google Play -valikko painamalla kaukosäätimen [OK]-painiketta.
● Avaa asennettujen sovellusten luettelo valitsemalla [Omat sovellukset] (My apps).
● Valitse asennettu YouTube-sovellus luettelosta.
● Valitse Poista (Uninstall) ja paina kaukosäätimen [OK]-painiketta.
2. Päivitä valmiiksi asennettu sovellus
Tämän jälkeen Google TV -sovellus voidaan asentaa seuraavasti:
● Avaa Google Play -kauppa televisiossa.
● Hae sovellus YouTube for Android TV.
Huomautus: Jos valmiiksi asennettu YouTube-sovellus on poistettu manuaalisesti käytöstä, sovellus täytyy ottaa ensin uudelleen käyttöön. Voit tehdä tämän valitsemalla vihreän Ota käyttöön (Enable) -painikkeen ja painamalla kaukosäätimen OK-painiketta. Jatka sitten seuraavien vaiheiden mukaisesti.
● Valitse valkoinen Päivitä -painike ja odota, kunnes sovellus on päivittynyt
● Jos päivitys onnistui, edellinen valmiiksi asennettu kuvake vaihtuu uudeksi kuvakkeeksi.
3. Palauta tehdasasetukset
• Sammuta televisio.
• Irrota television virtajohto.
• Odota minuutti (kun LED-valo on sammunut), ennen kuin liität virtajohdon takaisin.
• Käynnistä televisio uudelleen.