Jokin seuraavista tilanteista tapahtuu: • SmartTV ei aukea • latauskuvake näkyy ruudussa, mutta SmartTV ei lataudu • näyttöön tulee teksti ”Philips-palvelinta ei löydy” (Philips Server Not Found) • näyttöön tulee teksti ”Viimeistele SmartTV-kirjautuminen käynnistämällä televisio uudelleen” (To complete SmartTV sign-in please switch your tv set off and on again) • SmartTV-esittelynäyttö tulee näkyviin.
Muistilista
Varmista seuraavat asiat: • television ohjelmisto on ajan tasalla • televisiolla on käytössä langallinen tai langaton yhteys • jos käytössä on langaton signaali: langattoman signaalin vahvuus television ja langattoman yhteyspisteen välillä on vähintään 80 % •televisioon kytkettiin virta vähintään 3 minuuttia ennen SmartTV-portaalin käyttämistä.
Huomautus: SmartTV-portaalin ylläpidon aikana SmartTV on tilapäisesti poissa käytöstä (enintään 6 tuntia).
Vastaus
Eri tekijät voivat aiheuttaa sen, että SmartTV ei ole käytettävissä. Voit tarkistaa, mikä estää SmartTV-portaalin käytön, alla olevien vianmääritysvaiheiden avulla:
1. Sammuta televisio ja käynnistä se uudelleen
• Käynnistä televisio uudelleen seuraavasti: • Sammuta televisio • Irrota television virtajohto • Odota vähintään minuutti (kun LED-valo on sammunut), ennen kuin liität virtajohdon uudelleen • Käynnistä televisio uudelleen
2. Varmista, että kelloasetus on oikea
• Paina television kaukosäätimen Koti -painiketta ja valitse:
Tässä valikossa voi määrittää seuraavat asetukset:
[Verkkotila] (Network mode): Valittuna tulisi olla [DHCP/auto IP]. Tämä valinta varmistaa, että televisio päivittää yhteyden automaattisesti, jos reititin muuttaa television IP-osoitetta.
[IP-osoite] (IP address): Jos IP-osoite alkaa numeroilla 169 tai 0.0, siirry vaiheeseen 5. Tämä tarkoittaa, että reititin estää yhteyden muodostamisen tai sillä ei ole lainkaan yhteyttä televisioon.
4. Tyhjennä Internet-muisti
• Paina television kaukosäätimen Koti -painiketta ja valitse:
Määritys > [Verkkoasetukset] (Network Settings) > [Tyhjennä sovellusmuisti] (Clear Apps memory) tai [Tyhjennä internetmuisti] (Clear Internet Memory) Tai Määritys > Asennus > [Tyhjennä Net TV:n muisti] (Clear Net TV memory)
Evästeet ja selaushistoria poistetaan. Vahvistusta ei näytetä.
• Toista vaihetta 1, odota 3 minuuttia, jotta televisio on täysin käynnistynyt, ja yritä avata SmartTV. Jos televisio ei saa yhteyttä SmartTV:hen, jatka vaiheesta 5.
5. Kokeile kiinteää yhteyttä, jos langaton yhteys ei toimi
Metalli, seinät, vesi tai muut laitteet voivat häiritä langatonta yhteyttä.
6. Ota yhteyttä Internet-palveluntarjoajaan
Kotiverkon reititin voi estää SmartTV:n käytön. Internet-palveluntarjoaja voi auttaa tarkistamaan reitittimen suojausasetukset (esim. palomuuri, pilvisuojaus).
7. TV:n uudelleenasennus
Huomaa, että tallennukset ja kanavatiedot häviävät uudelleenasennuksen aikana. • Paina television kaukosäätimen Koti -painiketta ja valitse: Määritys tai Määritykset > [TV-asetukset] (TV settings) > [Asenna TV uudelleen] (Reinstall TV) Tai Määritys > [TV-asetukset] (TV settings) > [Yleisasetukset] (General Settings) > [Asenna TV uudelleen] (Reinstall TV) • Noudata näyttöön tulevia ohjeita.