• 30 päivän palautusoikeus

  • 2 vuoden takuu

  • Ilmainen toimitus alkaen 20 EUR

0

Ostoskori

Ostoskorissasi ei ole tällä hetkellä yhtään tuotetta.

    Philipsin asiakastuki

    Mitä tehdä, jos SmartTV ei aukea Philips-TV:ssä?

    Julkaistu 2018-04-06

    Tilanne

    Jokin seuraavista tilanteista tapahtuu:

    • SmartTV ei aukea

    • latauskuvake näkyy ruudussa, mutta SmartTV ei lataudu

    • näyttöön tulee teksti ”Philips-palvelinta ei löydy” (Philips Server Not Found)

    • näyttöön tulee teksti ”Viimeistele SmartTV-kirjautuminen käynnistämällä televisio uudelleen” (To complete SmartTV sign-in please switch your tv set off and on again)

    • SmartTV-esittelynäyttö tulee näkyviin.

    Muistilista

    Varmista seuraavat asiat:

    • television ohjelmisto on ajan tasalla

    • televisiolla on käytössä langallinen tai langaton yhteys

    • jos käytössä on langaton signaali: langattoman signaalin vahvuus television ja langattoman yhteyspisteen välillä on vähintään 80 %

    •televisioon kytkettiin virta vähintään 3 minuuttia ennen SmartTV-portaalin käyttämistä.

    Huomautus: SmartTV-portaalin ylläpidon aikana SmartTV on tilapäisesti poissa käytöstä (enintään 6 tuntia).

    Vastaus

    Eri tekijät voivat aiheuttaa sen, että SmartTV ei ole käytettävissä. Voit tarkistaa, mikä estää SmartTV-portaalin käytön, alla olevien vianmääritysvaiheiden avulla:

    1. Sammuta televisio ja käynnistä se uudelleen

    • Käynnistä televisio uudelleen seuraavasti:
    • Sammuta televisio
    • Irrota television virtajohto
    • Odota vähintään minuutti (kun LED-valo on sammunut), ennen kuin liität virtajohdon uudelleen
    • Käynnistä televisio uudelleen

    2. Varmista, että kelloasetus on oikea

    •Paina television kaukosäätimen Asetukset (Settings) -painiketta (ratas) ja valitse:

    [Kaikki asetukset] (All Settings) > [Alue ja kieli] (Region and language) > Kello > [Autom. kellotila] (Auto clock mode) > Manuaalinen

    • Määritä oikea aika ja päivämäärä.

    3. Tarkista television verkkoasetukset

    •Paina television kaukosäätimen Asetukset (Settings) -painiketta (ratas) ja valitse:

    [Kaikki asetukset] (All Settings) > Verkko > [Näytä verkkoasetukset] (View network settings)

    Tässä valikossa voi määrittää seuraavat asetukset:

    [Verkkotila] (Network mode): Valittuna tulisi olla [DHCP/auto IP].

    Tämä valinta varmistaa, että televisio päivittää yhteyden automaattisesti, jos reititin muuttaa television IP-osoitetta.

    [IP-osoite] (IP address):

    Jos IP-osoite alkaa numeroilla 169 tai 0.0, reititin estää yhteyden muodostamisen tai sillä ei ole lainkaan yhteyttä televisioon. Siirry vaiheeseen 5.

    4. Tyhjennä Internet-muisti

    •Paina television kaukosäätimen Asetukset (Settings) -painiketta (ratas) ja valitse:

    [Kaikki asetukset] (All settings) > Verkko > [Tyhjennä internetmuisti] (Clear Internet memory)

    Evästeet ja selaushistoria poistetaan. Vahvistusta ei näytetä.

    • Toista vaihetta 1, odota 3 minuuttia, jotta televisio on täysin käynnistynyt, ja yritä avata SmartTV. Jos televisio ei saa yhteyttä SmartTV:hen, jatka vaiheesta 5.

    5. Kokeile kiinteää yhteyttä, jos langaton yhteys ei toimi

    Metalli, seinät, vesi tai muut laitteet voivat häiritä langatonta yhteyttä.

    6. Ota yhteyttä Internet-palveluntarjoajaan

    Kotiverkon reititin voi estää SmartTV:n käytön. Internet-palveluntarjoaja voi auttaa tarkistamaan reitittimen suojausasetukset (esim. palomuuri, pilvisuojaus).

    7. TV:n uudelleenasennus

    Huomaa, että tallennukset ja kanavatiedot häviävät uudelleenasennuksen aikana.

    • Paina television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitse:

    Asetukset > [Yleisasetukset] (General Settings) > [Asenna TV uudelleen] (Reinstall TV)

    • Noudata näyttöön tulevia ohjeita.

    Usein kysytyt kysymykset

    Etsitkö jotain muuta?

    Tutustu kaikkiin Philipsin asiakastuen vaihtoehtoihin

    Sivustomme sopii parhaiten uusimmille Microsoft Edge-, Google Chrome- ja Firefox-selaimille.