Tilanne
Kun käynnistät SmartTV:n, näyttöön tulee viesti ”Philips-palvelinta ei löydy” (Philips server not found).
Article Published Date : 2019-03-18
Tilanne
Kun käynnistät SmartTV:n, näyttöön tulee viesti ”Philips-palvelinta ei löydy” (Philips server not found).
Varmista seuraavat asiat:
• televisio on liitetty kotiverkkoon kaapelin tai Wi-Fi-yhteyden kautta (katso TV:n käyttöopas)
• television ohjelmisto on ajan tasalla
Viesti ”Philips-palvelinta ei löydy” tarkoittaa, että television ja SmartTV-portaalin välinen yhteys on tarkistettava.
Seuraavista kahdesta vaiheesta voi löytyä sopiva ratkaisu. Yritä yhdistää SmartTV uudelleen kummankin vaiheen jälkeen.
Tämä päivittää SmartTV:n Internet-yhteyden:
• Irrota television virtajohto pistorasiasta vähintään minuutin ajaksi.
• Kun televisio on käynnistetty uudelleen, odota vähintään viisi minuuttia, jotta reitittimellä ja SmartTV:llä on aikaa luoda uusi yhteys.
Paina television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitse:
Määritys > [Verkkoasetukset] (Network Settings) > [Sovellusmuistin tyhjentäminen] (Clear Apps memory)
HUOMAUTUS: vuotta 2013 edeltävissä TV-malleissa valikkokohdan nimi voi olla myös jokin seuraavista: [Tyhjennä internetmuisti] (Clear Internet Memory), [Tyhjennä sovellusmuisti] (Clear Apps Memory) tai [Tyhjennä Net-TV:n muisti] (Clear NetTV memory). Vahvistusta ei näytetä, kun tämä toiminto on päättynyt.
• Paina television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitse:
Asetukset > [Verkkoasetukset] (Network settings) > [Näytä verkkoasetukset] (View network settings) > IP Address
*IP-osoite alkaa numeroilla 169 tai 0.0: *
TV:n ja reitittimen välinen yhteys on tarkistettava. Jatka artikkeliin ”Ongelmia langattoman yhteyden luonnissa”.
IP-osoite alkaa numeroilla 192 tai 10 tai muilla numeroilla:
Jatka seuraaviin vaiheisiin.
Jos sisäinen päivämääräasetus on virheellinen, SmartTV ei saa yhteyttä palvelimeen ja näkyviin tulee virheilmoitus ”Philips-palvelinta ei löydy”.
Voit säätää television päivämäärää painamalla television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitsemalla:
Määritys > [TV-asetukset] (TV Settings) > Asetukset > Kello > Manuaalinen
• Erityisesti päivämäärän on oltava oikein, mutta kellonajassa voi olla muutaman minuutin ero.
TV tarvitsee vahvan Wi-Fi -signaalin. Huomaa, että TV:n Wi-Fi-toiminnon käyttöalue voi olla erilainen kuin pienemmissä laitteissa, kuten tietokoneissa. Tarkista Wi-Fi-signaali seuraavasti:
• Paina television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitse:
Määritys > [Verkkoasetukset] (Network settings) > [Näytä verkkoasetukset] (View network settings)
• Signaalin voimakkuuden on oltava yli kolme palkkia viidestä (60 %).
Kokeile pienentää television ja reitittimen välistä etäisyyttä, tai kokeile mieluiten kiinteää yhteyttä, joka on vakaampi.
Huomaa, että tallennukset, asetukset ja kanavatiedot häviävät uudelleenasennuksen aikana.
Paina television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitse:
Määritys > [TV-asetukset] (TV settings) > [Television asentaminen uudelleen] (Reinstall TV)