Tilanne
Yksi tai useampi seuraavista tilanteista voi tapahtua:
• IP-osoite alkaa luvulla 169 tai 0.0.
• Langattoman yhteyden muodostamisessa on ongelmia.
• Yhteys on epävakaa.
Article Published Date : 2019-03-18
Tilanne
Yksi tai useampi seuraavista tilanteista voi tapahtua:
• IP-osoite alkaa luvulla 169 tai 0.0.
• Langattoman yhteyden muodostamisessa on ongelmia.
• Yhteys on epävakaa.
Varmista seuraavat asiat:
• Television ohjelmisto on ajan tasalla.
Wi-Fi Ready -televisioihin tarvitaan Wi-Fi-sovitin Internet-yhteyden muodostamista varten. Lisätietoja television teknisistä ominaisuuksista on esitteessä tai oppaassa TV-tukisivulla.
Varmista, että käytössä on oikea Philipsin Wi-Fi-sovitin, jos TV on Wi-Fi Ready: PTA01 tai PTA128.
Huomautus: Jos PTA Wi-Fi -sovitinta ei ole saatavilla, suoratoistotikkua (esimerkiksi Amazon Fire TV tai Google Chromecast) voidaan käyttää Smart TV:n langattomiin toimintoihin.
Jos TV:llä on vaikeuksia muodostaa langaton Internet-yhteys, kokeile seuraavaa:
Nollaa reititin valmistajan ohjeiden mukaisesti. Tarkista Internet-yhteys reitittimen nollauksen jälkeen.
Jatka seuraaviin vaiheisiin, jos Internet-yhteysongelmat jatkuvat.
• Reitittimen Wi-Fi-salasanalla voi olla tiettyjä vaatimuksia:
Selitys: Heksadesimaalisalasanat
Heksadesimaaleja ovat numerot 0–9 ja kirjaimet A–F (vain isot kirjaimet). Salausavaimissa on oltava 10 tai 26 merkkiä. Jos salasanasi pituus on 5 tai 13 merkkiä ja/tai sisältää muita kuin yllä mainittuja kirjaimia, ota yhteys Internet-palveluntarjoajaan (ISP) ja pyydä sitä muuttamaan salasanasi heksadesimaalimuotoon.
• Langattoman yhteyden avain on yleensä merkitty reitittimen etikettiin tai asiakirjoihin.
• Varmista, että isot ja pienet kirjaimet on kirjoitettu oikein. Vaihda näppäinjoukosta toiseen painamalla OK-painiketta tai käyttämällä kaukosäätimen värillisiä painikkeita. Voit myös käyttää kaukosäätimen takana olevaa näppäimistöä.
• Joissakin reitittimissä on WPS-painike, joka väliaikaisesti madaltaa suojausta, jotta laitteet voivat muodostaa yhteyden verkkoon. Kun yhdistät television Internetiin, valitse WPS haun sijaan.
Paina television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitse:
Määritys > [Yhdistä verkkoon] (Connect to network) > Langaton > Haku ja noudata ruudussa olevia ohjeita.
• Jos vaihtoehtoja on useita, valitse oikean reitittimen nimi.
• Jos reititintä ei näy luettelossa, valitse [Manuaalinen] (Manual entry) ja kirjoita reitittimen nimi
Jos Wi-Fi-yhteyden muodostaminen ei onnistu, kokeile seuraavaa:
Paina television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitse:
Määritys > [Verkkoasetukset] (Network settings) > [Näytä verkkoasetukset] (View network settings)
• [Verkkotila] (Network mode): Valittuna tulisi olla [DHCP/auto IP].
Tämä valinta varmistaa, että televisio päivittää yhteyden automaattisesti, jos reititin muuttaa television IP-osoitetta.
• [IP-osoite] (IP Address): IP-osoite ei saa alkaa numeroilla 0 tai 169.xxx tai olla tyhjä.
• [Signaalin voimakkuus] (Signal strength) (sivu 2): Tämän tulee olla vähintään 80 % tai neljä palkkia.
Tehdasasetusten palautus voi muodostaa langattoman Internet-yhteyden uudelleen. Tehdasasetukset voi palauttaa seuraavasti:
• Sammuta televisio.
• Irrota kaikki kaapelit ja lisävarusteet televisiosta.
• Odota vähintään yksi minuutti, ennen kuin kytket kaikki kaapelit uudelleen.
Reitittimen suojausasetukset voivat estää TV:n yhteyden muodostamisen. Tarkista seuraavat asetukset:
• Internet-porttien 80 ja 443 on oltava auki.
• Reitittimen pilvisuojauksen tulee olla pois käytöstä.
• Tarkista reitittimen asetus hide/invisible SSID (piilota/näkymätön SSID). Asetuksen on oltava poissa käytöstä.
Huomautus: Kaikki reitittimet ovat erilaisia. Saat lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta oppaasta tai ottamalla yhteyden reitittimen valmistajaan.
• Liitä reititin televisioon Ethernet-kaapelilla.
• Luo yhteyspisteverkko älylaitteella.
Huomautus: Huomaa, että tallennukset, asetukset ja kanavatiedot häviävät uudelleenasennuksen aikana.
Paina television kaukosäätimen Koti (Home) -painiketta ja valitse televisiosta riippuen:
Määritys > [TV-asetukset] (TV settings) > [Asenna TV uudelleen] (Reinstall TV)
Määritys > [TV-asetukset] (TV settings) > [Yleisasetukset] (General settings) > [Asenna TV uudelleen] (Reinstall TV)