Mitä tehdä, jos Philips-TV menettää verkkoasetukset, kun virta katkaistaan?
Julkaistu 2019-02-25
Tilanne
Ilmenee jokin seuraavista ongelmista:
● Kun televisioon kytketään virta, televisiossa aiemmin valitut Wi-Fi-asetukset menetetään. TV:ssä näkyy verkon asennusikkuna, jossa tiedot voidaan määrittää uudelleen.
● Televisio ei löydä reitittimiä Wi-Fi-asennuksen aikana.
Muistilista
Varmista seuraavat asiat:
● Ohjelmisto on ajan tasalla.
● TV käynnistyi täysin, ennen kuin avasit Smart TV -käyttöympäristön. Odota aina 5 minuuttia TV:n käynnistämisen jälkeen, ennen kuin yrität käyttää verkkoa.
Vastaus
Jos televisio ei avaa Internetiä langattoman yhteyden kautta automaattisesti, kun yhteys on määritetty aiemmin, toimi seuraavasti:
1. Sammuta televisio ja käynnistä se uudelleen
• Sammuta televisio
• Irrota virtajohto pistorasiasta
• Odota vähintään minuutti (kun LED-valo on sammunut), ennen kuin liität virtajohdon uudelleen
• Käynnistä televisio uudelleen
Avaa Smart TV -ympäristö- ja varmista, että Internet-yhteys palautuu.
2. Nollaa reititin
Nollaa reititin valmistajan ohjeiden mukaisesti. Tarkista, toistuuko ongelma edelleen.
3. Tarkista television verkkoasetukset
Paina television kaukosäätimen Home- tai Settings-painiketta ja valitse:
Asetukset > [Verkkoasetukset] (Network settings) > [Näytä verkkoasetukset] (View network settings) tai [Langaton ja verkko] > [Näytä verkkoasetukset]
Tässä valikossa voi valita seuraavat asetukset:
• [Verkkotila]: Valittuna tulisi olla [DHCP/auto IP].
Tämä valinta varmistaa, että televisio päivittää yhteyden automaattisesti, jos reititin muuttaa television IP-osoitetta.
4. Tarkista reitittimen suojausasetukset
Reitittimen suojausasetukset voivat estää TV:n yhteyden muodostamisen. Tarkista seuraavat asetukset:
• Internet-porttien 80 ja 443 on oltava auki
• Tarkista reitittimen asetus hide/invisible SSID (Piilota/näkymätön SSID). Asetuksen on oltava poissa käytöstä
Huomautus: Kaikki reitittimet ovat erilaisia. Saat lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta oppaasta tai ottamalla yhteyden reitittimen valmistajaan
5. Testaa jokin toinen yhteys
Seuraavalla tavalla voit tarkistaa, menetetäänkö asetukset käytettäessä suoraa Wi-Fi-yhteyttä reitittimeen vai kaikkien Internet-yhteyksien yhteydessä:
• Luo yhteyspisteverkko älylaitteella • Liitä reititin televisioon Ethernet-kaapelilla
Jos televisio ei tallenna Internet-yhteyden tietoja, ota yhteys Philipsin TV-tukeen.
Lisätietoja on Philips-televisioiden tukisivustossa.