Mitä tehdä, jos liitetty HDMI-laite ei toimi oikein? - UHD
Julkaistu 2018-01-04
Tilanne
Jokin seuraavista ongelmista ilmenee: ● Kuva ei näy tai se näkyy väärin. ● Ääni ei kuulu tai se kuulostaa oudolta tai katkeilee. ● Ei signaalia -ilmoitus lähteestä. ● Ei ääni-/videosisältöä. ● EasyLink/CEC ei toimi tai se toimii vain ajoittain. ● HDCP-virheilmoitus näkyy.
Muistilista
Varmista seuraavat asiat: • Television ja ulkoisen laitteen ohjelmisto on ajan tasalla. • Kuva ja ääni toistetaan oikein toisesta lähteestä (esim. esittely, Smart TV). • Oikea HDMI-portti on valittu lähdevalikosta.
Vastaus
Voit liittää ulkoisen laitteen televisioon HDMI-kaapelilla seuraavasti:
1. Muuta television asetuksia
Varmista televisioon liitettyjen laitteiden määritysten mukaan, että asetukset on määritetty oikein. Tarkista, toistetaanko ääni ja/tai kuva oikein, kun asetusta on muutettu.
*Television valikkokohteiden nimet voivat vaihdella hiukan.
2. Vaihda lähdettä
Jos televisio ei tunnista HDMI-laitetta, vaihda lähteeksi välillä toinen laite ja sitten taas HDMI-laite.
3. Tee digitaalinen kättely uudelleen
● Sammuta televisio. ● Irrota kaikki kaapelit, lisävarusteet ja laitteet televisiosta. Irrota myös CA-moduuli, mikäli sellainen on käytössä. ● Odota vähintään minuutti (kun LED-valo on sammunut), ennen kuin liität virtajohdon uudelleen. ● Käynnistä televisio liittämättä irrottamiasi kaapeleita, lisävarusteita ja laitteita takaisin. ● Irrota ulkoisen laitteen virtajohto. Liitä virtajohto takaisin minuutin kuluttua ja käynnistä laite. ● Odota 3–5 minuuttia, jotta laitteet ehtivät käynnistyä. ● Liitä HDMI-kaapeli ensin televisioon ja sitten laitteeseen.
4. Käytä eri HDMI-porttia
Television eri HDMI-porttistandardit tarjoavat enemmän sisällön toistomahdollisuuksia. Jos HDMI 1- tai HDMI 2 -liitäntään liitetyssä laitteessa ilmenee kuva- tai ääniongelmia, liitä laite television HDMI 3- tai HDMI 4 -liitäntään. TV:n käyttöoppaassa on lisätietoja HDMI-porttien toiminnoista.