1. Miten Lumify-sovellus ladataan?

 

Voit ladata Lumify-sovelluksen Google Play Kaupasta: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.philips.hc.ultrasound.lumify.

 

2. Miten Lumify-sovellus asennetaan?

 

Lumify asentuu automaattisesti, kun olet ladannut sen älylaitteeseesi Google Play Kaupasta. Joskus harvoin laitteesi suojausasetukset saattavat estää Lumify- sovelluksen asentumisen. Jos näin käy, tarkista laitteesi suojausasetukset tai pyydä neuvoja Android- laitteesi myyjältä tai toimipaikkasi IT-osastolta.

 

3. Voiko Lumify-sovellusta käyttää muiden kuin Lumify-antureiden kanssa?

 

Ei voi. Lumify-sovellus toimii vain Lumify-antureiden kanssa. Jos laitteeseen kytketään muu kuin Lumify-anturi, Lumify-sovellus toimii ainoastaan esittelytilassa.

 

4. Mistä saan tietää, että Lumify-sovellukseen on saatavilla päivitys?

 

Voit määrittää laitteen päivittämään sovellukset erikseen tai automaattisesti. Jos Lumifyn kanssa yhteensopiva laite on määritetty päivittämään sovellukset automaattisesti, Lumify-sovellus päivittyy automaattisesti, kun päivitys tulee saataville, ellei päivitykseen kuulu käyttöoikeuksien muutos. Tällöin laite pyytää päivittämään Lumify-sovelluksen. Jos laite on määritetty päivittämään sovelluksia erikseen, voit hakea uuden Lumify-päivityksen Google Play Kaupasta. Lisätietoja saat Google Play -ohjeista hakusanoilla ”päivitä sovellus”.

 

5. Voiko Lumify-sovelluksen siirtää uuteen laitteeseen?

 

Kyllä voi. Lataa ja asenna Lumify-sovellus uuteen laitteeseen Google Play Kaupasta, kytke Lumify-anturi ja noudata rekisteröintiohjeita. Lumify ei voi siirtää potilastutkimuksia laitteesta toiseen. Voit tallentaa potilastiedot entisestä laitteesta yhteiseen verkkoresurssiin, paikalliseen kuva-arkistoon, DICOM-palvelimeen tai ulkoiseen tallennusvälineeseen.

 

6. Voiko anturin kytkeä laitteeseen millä tahansa USB-johdolla?

 

Ei voi. Laadukas Lumify-anturi on tarkoitettu terveydenhuollon käyttöön. Erikoiskaapelilla varmistetaan Lumify-järjestelmän moitteeton toiminta. Lumify-järjestelmän teknisten tietojen mukainen suorituskyky voidaan taata vain, kun anturin kanssa käytetään Philipsin hyväksymää Lumify-kaapelia.

 

7. Entä jos käytän älylaitetta, joka ei ole yhteensopivien laitteiden luettelossa?

 

Pyrimme pitämään yhteensopivien laitteiden luettelon ajan tasalla: www.philips.com/lumify-compatible-devices. Kaikki luettelon laitteet on tarkasti testattu. Valitse laite tästä luettelosta, jotta se on varmasti yhteensopiva.

 

8. Mitkä älylaitteet ovat yhteensopivia Lumifyn kanssa?

 

Philipsin testaamat älylaitteet ovat tässä luettelossa: www.philips.com/lumify-compatible-devices. Ne ovat yhteensopivia Lumify-sovelluksen ja -anturin kanssa.

 

9. Miten varmistan, että Lumifyn kanssa yhteensopivaan laitteeseen tallentamani tiedot on suojattu?

 

Android-käyttöjärjestelmä ja laitteen valmistaja tarjoavat menetelmiä laitteessa olevien tietojen suojaukseen. Tiedot voidaan suojata esimerkiksi salauksella ja salasanoilla. Kannattaa pyytää tietoturvasta huolehtivaa IT-osastoa varmistamaan, että laite on otettu käyttöön paikallisten tietoturvaa koskevien määräysten mukaisesti.

 

10. Onko Lumify-tuote HIPAA-määräysten mukainen?

 

Lumify-sovellus integroituu tietoturvakäytäntöihin ja käyttää laitoksesi määrittämiä tiedonsiirtoprotokollia. Android-käyttöjärjestelmässä suojaustoimintoihin kuuluvat esimerkiksi salasanat ja salaus. Android-käyttöjärjestelmässä on myös tavanomaisia menetelmiä, jotka suojaavat siirrettäviä tietoja yritystason varmennuksella ja salauksella.

 

11. Miten uusi Lumify-tuote rekisteröidään?

 

Lumifyn rekisteröintiä varten tarvitaan internet-yhteys. Muodosta ensin laitteesta yhteys langattomaan verkkoon tai matkapuhelinverkkoon. Kytke sitten laitteeseen Lumify-anturi ja noudata Lumify-sovelluksen näyttöön tulevia ohjeita.

 

12. Voiko Lumify-anturin kytkeä useampaan kuin yhteen laitteeseen?

 

Kyllä voi. Voit käyttää Lumify-anturia niin monessa laitteessa kuin haluat. Anturi on rekisteröitävä, kun se kytketään ensimmäistä kertaa uuteen laitteeseen. Kun anturi on rekisteröity, sitä ei tarvitse enää rekisteröidä uudelleen seuraavilla käyttökerroilla.

 

13. Miksi Lumify-sovellusta ei löydy Google Play Kaupasta?

 

Jollet löydä Lumify-sovellusta Google Play Kaupasta, tarkista, että laitteesi ja Android-käyttöjärjestelmä ovat Lumify-järjestelmän vaatimusten mukaisia ja käytät Google Play Kauppaa maassa, jossa Lumify on saatavilla.

 

14. Miten tabletti määritetään verkkoyhteyttä varten?

 

Laitteen mukana toimitetuissa ohjeissa kerrotaan, miten laite määritetään langatonta yhteyttä tai matkapuhelinverkkoa varten.

 

15. Miten laitteesta siirretään kuvia ulkoiseen arkistoon?

 

Voit viedä tutkimuksia ja kuvia DICOM PACS -järjestelmään, yhteiseen verkkoresurssiin tai paikalliseen tietovarastoon. Voit lähettää kuvia myös sähköpostilla. Tuettuja sähköpostisovelluksia ovat esimerkiksi Gmail, K-9 Mail, Yahoo, Outlook ja Inbox. Lisätietoja on Lumifyn käyttöoppaassa: www.philips.com/lumify-manual.

 

16. Miten laitteesta poistetaan kaikki potilastiedot?

 

Jos haluat poistaa potilastiedot Lumify-laitteesta, valitse  Settings ja valitse sitten Patient Database -kohdasta Reset Database. Jos haluat poistaa laitteesta kaikki tiedot, nollaa laite. Lisätietoja on laitteen mukana toimitetuissa ohjeissa.

 

17. Saako laitteen käyttöjärjestelmän päivittää?

 

Kyllä saa. Philips testaa käyttöjärjestelmän uusien versioiden yhteensopivuuden Lumify-sovelluksen kanssa, kun ne tulevat saataville.

 

18. Millä Lumify-anturi puhdistetaan?

 

Lumifyn käyttöoppaassa on luettelo hyväksytyistä puhdistus- ja desinfiointiliuoksista.

 

19. Miten Lumify-sovelluksen laite puhdistetaan ja desinfioidaan?

 

Käyttäjän vastuulla on puhdistaa ja desinfioida laite laitteen valmistajan antamien ohjeiden ja laitoksen lääketieteellisten laitteiden puhdistus- ja desinfiointikäytäntöjen mukaan. Lisätietoja on laitteen mukana toimitetuissa ohjeissa ja laitoksen puhdistus- ja desinfiointiohjeissa.

 

20. Miten iso Lumify-sovellus on?

 

Lumify on pieni, noin 50 megatavun kokoinen sovellus. Se vie Android- laitteeltasi vähemmän muistia kuin tavallinen MP3-musiikkikappale.

 

21. Voiko Lumifyn yhdistää ulkoiseen monitoriin?

 

Kyllä voi. Voit lähettää Android-laitteen näytön ulkoiseen monitoriin Chromecast-sovittimella. Lisätietoja: https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=en

 

22. Voiko Androidin lepotila-asetukset ohittaa niin, että laite pysyy toiminnassa, kun Lumify-sovellus on käytössä?

 

Voit ohittaa lepotila-asetukset Stay Alive -sovelluksella. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.synetics.stay.alive&hl=en

 

23. Voiko Lumifyn kanssa käyttää WPA:n Wi-Fi-suojausta?

 

Yhteensopivissa Android-laitteissa voidaan käyttää nykyisiä Wi-Fi-suojausprotokollia, kuten suojaussertifikaatteja. Yhteensopivien laitteiden luettelo on osoitteessa www.philips.com/Lumify-Compatible-Devices.

 

24. Voiko Focus-aluetta siirtää koskettamalla näyttöä ja vetämällä?

 

Ei voi. Lumify säätää Focus-pisteiden paikkaa ja määrää automaattisesti valitun kuvausohjelman, väriruudun paikan ja syvyyden perusteella. 

 

25. Mistä saan antureiden puhdistamista koskevia tietoja?

 

Lumifyn käyttöoppaassa on antureiden hoito-ohjeita ja luettelo hyväksytyistä puhdistus- ja desinfiointiliuoksista.

 

26. Sisältääkö Lumify Autoscan-toiminnon?

 

Kyllä. Autoscan (josta käytetään myös nimitystä Autogain tai Live iScan) säätää reaaliaikaisesti jokaisen kuvan jokaisen viivan vahvistusta. Se huolehtii kuvan kirkkauden säilymisestä. Autoscan-toiminnon ansiosta ei tarvita TGC (Time Gain Compensation) -säätöä.

 

27. Voiko Lumify-sovelluksesta viedä PC-muotoisia kuvia?

 

Kyllä. Voit lähettää PC-muotoiset kuvat sisältävän tutkimuksen sähköpostilla tai viedä kuvat paikalliseen hakemistoon, joka voidaan yhdistää käyttämääsi tietokoneeseen. Lisätietoja on Lumifyn käyttöoppaassa.

 

28. Voiko Lumify-sovelluksesta viedä DICOM-muotoisia kuvia?

 

Kyllä. Voit määrittää DICOM-kohteen ja viedä ne DICOM PACS -järjestelmään. Saat IT-osastolta DICOM-kohteen määrittämistä varten tarvittavat verkkotiedot. Lisätietoja on Lumifyn käyttöoppaassa.

 

29. Miten Lumify määritetään verkkoyhteyttä varten?

 

Lumify-ultraäänijärjestelmän käyttöoppaassa www.philips.com/lumify kerrotaan, miten laite määritetään langatonta verkkoyhteyttä varten.

 

30. Miksi tutkimusten vienti DICOM PACS -järjestelmään ei onnistu?

 

Kokeile näitä:
• Tarkista, että laitteesta on katkeamaton yhteys langattomaan verkkoon tai matkapuhelinverkkoon. Laitteen mukana toimitetuissa ohjeissa on lisätietoja laitteen määrittämisestä langatonta yhteyttä tai matkapuhelinverkkoa varten.
• Testaa DICOM PACS -yhteyttä: valitse viennin kohde ja paina Test-painiketta. Lisätietoja on Lumifyn käyttöoppaassa.
• Pyydä verkon järjestelmänvalvojaa tarkistamaan, että DICOM-kohdeasetukset on määritetty oikein Lumify-sovelluksessa. Lisätietoja on Lumifyn käyttöoppaassa.

 

31. Miten kuvia otetaan M-Mode-tilassa?

 

Jos haluat ottaa kuvan M-Mode-tilassa, pysäytä kuva, jossa on haluamasi M-Mode-käyrä, ja paina Save Image -painiketta. Kuva lisätään potilaan tietoihin sellaisena kuin se näkyy näytössä.