Philips Respironics V60- ja V60 Plus -ventilaattoreiden virranhallinnan PC-levyä koskevat korjaustoimet ovat käynnissä. Meille tärkeintä on potilasturvallisuus, ja olemmekin sitoutuneita vastaamaan ventilaattorihoitoa tarvitsevien potilaidesi tarpeisiin koko korjausprosessin ajan.
Ennakkotietoa tulossa olevasta korjauksesta
Huoltoinsinööri tulee lähikuukausien aikana ottamaan sinuun yhteyttä sopiakseen käynnin.
Paikan päällä huoltoinsinööri vaihtaa virranhallinnan PC-levyn ja suorittaa samalla mahdollisuuksien mukaan muutkin tekemättä olevat korjaustoimet (Field Correction Order, FCO) häiriön minimoimiseksi.
V60- / V60 Plus ventilaattoreiden ongelmaa lieventävät toimet
Ennen teknisen ratkaisun toteutusta voit jatkaa V60- / V60 Plus -ventilaattoreiden käyttöä vähintään yhdellä tavoista, jotka mainittiin kesäkuun käyttöturvallisuusilmoituksessa.
Jatkuva huolto ja tuki
Vaikka Philips Respironics on lopettanut V60- ja V60 Plus -ventilaattoreiden valmistuksen, annamme niihin huoltoa ja tukea joulukuun 2029 loppuun saakka, niin kauan kuin osia on saatavilla.
Ymmärrämme tästä korjaustyöstä lääkäreille ja sairaalajärjestelmille aiheutuneet haasteet. Kiitämme luottamuksestasi ja kumppanuudestasi myös teknisen ratkaisun toteutuksen suhteen.
Philips Respironics antoi maaliskuussa 2022 takaisinvetoilmoituksen V60-, V60 Plus- ja V680-ventilaattoreista, koska virranhallinnan piirilevyssä (PC) oli havaittu mahdollinen ongelma. Huhti- ja kesäkuussa 2022 Philips lähetti uuden takaisinvetoilmoituksen, jossa oli kyseisiä laitteita koskevat päivitetyt ohjeet asiakkaille ja käyttäjille.
Päivitetyssä ilmoituksessa neuvotaan, että asiakkaiden on toteutettava vähintään yksi seuraavista toimista virranhallinnan PC-levyn sähköpiiriin liittyvän mahdollisen vaaran lieventämiseksi:
Lisäksi aina kun ventilaattoria käytetään, saatavilla on oltava vaihtoehtoinen ventilaatiomenetelmä. Jos ventilaattori vikaantuu, irrota se potilaasta ja aloita heti ventilaatio varalaitteella. Vikaantunut ventilaattori on poistettava kliinisestä käytöstä, ja valtuutetun huoltohenkilöstön on huollettava se.
Jos asiakas ei pysty toteuttamaan yhtäkään edellä kuvatuista toimista, hänen on arvioitava riski-hyötyanalyysin perusteella, voiko laitteita, joita ongelma koskee, edelleen käyttää.
Me Philipsillä olemme sitoutuneita ratkaisemaan tämän ongelman nopeasti ja tehokkaasti pitääksemme lupauksemme asiakkaillemme ja heidän potilailleen, jotka ovat riippuvaisia ventilaattorihoitoratkaisuistamme.
Philips Respironicsin ratkaisu on tekninen: suunnittelemme uudelleen virranhallinnan PC-levyn, joka säätelee ventilaattoriin virtaa tuovaa 35V-kiskoa. Tämän ratkaisun ansiosta ventilaattori antaa hälytyksen suunnitellusti toimintahäiriön sattuessa. Philips Respironics on ryhtynyt sopimaan asiakkaidensa kanssa käyntejä tämän teknisen ratkaisun toteuttamiseksi.
Kyllä, olemme lähettäneet heille asiakaskirjeen takaisinvetomenettelystä maaliskuussa 2022 sekä päivitetyt ilmoitukset lisäohjeineen asiakkaille ja käyttäjille huhti- ja kesäkuussa 2022.
Kysy lisää Philipsin paikalliselta myyntiedustajalta.
You are about to visit a Philips global content page
Continue