Philips Respironics V60- ja V60 Plus -ventilaattoreiden korjausta koskevia tietoja

Philips Respironics V60- ja V60 Plus -ventilaattoreiden virranhallinnan PC-levyä koskevat korjaustoimet ovat käynnissä. Meille tärkeintä on potilasturvallisuus, ja olemmekin sitoutuneita vastaamaan ventilaattorihoitoa tarvitsevien potilaidesi tarpeisiin koko korjausprosessin ajan.


Ennakkotietoa tulossa olevasta korjauksesta
Huoltoinsinööri tulee lähikuukausien aikana ottamaan sinuun yhteyttä sopiakseen käynnin. 


Paikan päällä huoltoinsinööri vaihtaa virranhallinnan PC-levyn ja suorittaa samalla mahdollisuuksien mukaan muutkin tekemättä olevat korjaustoimet (Field Correction Order, FCO) häiriön minimoimiseksi.

 

V60- / V60 Plus ventilaattoreiden ongelmaa lieventävät toimet
Ennen teknisen ratkaisun toteutusta voit jatkaa V60- / V60 Plus -ventilaattoreiden käyttöä vähintään yhdellä tavoista, jotka mainittiin kesäkuun käyttöturvallisuusilmoituksessa. 


Jatkuva huolto ja tuki
Vaikka Philips Respironics on lopettanut V60- ja V60 Plus -ventilaattoreiden valmistuksen, annamme niihin huoltoa ja tukea joulukuun 2029 loppuun saakka, niin kauan kuin osia on saatavilla.


Ymmärrämme tästä korjaustyöstä lääkäreille ja sairaalajärjestelmille aiheutuneet haasteet. Kiitämme luottamuksestasi ja kumppanuudestasi myös teknisen ratkaisun toteutuksen suhteen. 

Kysyttävää? Ota yhteyttä Philipsin paikallisen huoltopalvelun myyntiedustajaan

Philips Respironicsin Trilogy EV300 voi auttaa täyttämään sekä avoimet määräyksesi että tulevat ei-invasiivisen (NIV) ja invasiivisen (IV) ventilaation tarpeesi.

Kysymyksiä ja vastauksia

Miksi Philips Respironics antaa käyttöturvallisuutta koskevan ilmoituksen V60- / V60 Plus -ventilaattoreista?

Philips Respironics antoi maaliskuussa 2022 takaisinvetoilmoituksen V60-, V60 Plus- ja V680-ventilaattoreista, koska virranhallinnan piirilevyssä (PC) oli havaittu mahdollinen ongelma. Huhti- ja kesäkuussa 2022 Philips lähetti uuden takaisinvetoilmoituksen, jossa oli kyseisiä laitteita koskevat päivitetyt ohjeet asiakkaille ja käyttäjille.


Päivitetyssä ilmoituksessa neuvotaan, että asiakkaiden on toteutettava vähintään yksi seuraavista toimista virranhallinnan PC-levyn sähköpiiriin liittyvän mahdollisen vaaran lieventämiseksi:

 

  • Asenna happianalysaattori/-monitori ja toimi valmistajan ohjeiden mukaisesti määritysten, hälytysten ja kalibroinnin osalta. JA/TAI
  • Käytä pulssioksimetria, jotta lääkäri havaitsee potilaan tilan muutokset.
  • Yhdistä Philips Respironics V60 / V60 Plus tai V680 hoitajakutsuun/etähälytykseen. Philips Respironics V60- / V60 Plus- ja V680-ventilaattorit pystyy yhdistämään hoitajakutsuun/etähälytykseen. Hoitajakutsu ja etähälytys ovat vain varajärjestelmiä; ensisijainen hälytysjärjestelmä on ventilaattorin oma järjestelmä. Hoitajakutsu/etähälytys antaa lääkärille varmistussignaalin siltä varalta, ettei ventilaattorin ensisijainen hälytysjärjestelmä aktivoidu. Käyttäjien on vastattava ventilaattorin kaikkiin matalan prioriteetin hälytyksiin viiveettä ja kaikkiin korkean prioriteetin hälytyksiin heti. 


Lisäksi aina kun ventilaattoria käytetään, saatavilla on oltava vaihtoehtoinen ventilaatiomenetelmä. Jos ventilaattori vikaantuu, irrota se potilaasta ja aloita heti ventilaatio varalaitteella. Vikaantunut ventilaattori on poistettava kliinisestä käytöstä, ja valtuutetun huoltohenkilöstön on huollettava se. 


Jos asiakas ei pysty toteuttamaan yhtäkään edellä kuvatuista toimista, hänen on arvioitava riski-hyötyanalyysin perusteella, voiko laitteita, joita ongelma koskee, edelleen käyttää.


Me Philipsillä olemme sitoutuneita ratkaisemaan tämän ongelman nopeasti ja tehokkaasti pitääksemme lupauksemme asiakkaillemme ja heidän potilailleen, jotka ovat riippuvaisia ventilaattorihoitoratkaisuistamme.

Miten ongelma korjataan?

Philips Respironicsin ratkaisu on tekninen: suunnittelemme uudelleen virranhallinnan PC-levyn, joka säätelee ventilaattoriin virtaa tuovaa 35V-kiskoa. Tämän ratkaisun ansiosta  ventilaattori antaa hälytyksen suunnitellusti toimintahäiriön sattuessa. Philips Respironics on ryhtynyt sopimaan asiakkaidensa kanssa käyntejä tämän teknisen ratkaisun toteuttamiseksi.

Onko ongelmasta ilmoitettu asiakkaille, joita se koskee?

Kyllä, olemme lähettäneet heille asiakaskirjeen takaisinvetomenettelystä maaliskuussa 2022 sekä päivitetyt ilmoitukset lisäohjeineen asiakkaille ja käyttäjille huhti- ja kesäkuussa 2022.

Kenelle voin soittaa takaisinvetomenettelyä ja korjausta koskevissa kysymyksissä?

Kysy lisää Philipsin paikalliselta myyntiedustajalta. 

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Sivustomme sopii parhaiten uusimmille Microsoft Edge-, Google Chrome- ja Firefox-selaimille.