Lääkinnällisen laitteen turvallisuusilmoitus


Philips Respironicsin uniapnea- ja hengityshoitolaitteet

FSN 2021-05-A ja FSN 2021-06-A

Jos et ole vielä rekisteröinyt laitettasi

0800 418 348 (FI), 0044 20 8089 3822 (international)

Aloitus > Viesti David Fergusonilta

Viesti David Fergusonilta

Executive Vice President, Philips Business Leader
Sleep and Respiratory Care

30.8.2021

Hyvät potilaat, terveyspalvelujen tuottajat ja ammattilaiset

Philips on sitoutunut tiiviiseen tiedottamiseen tiettyihin hengityshoito- ja uniapnealaitteiden valikoiman tuotteisiin liittyvän takaisinvetoilmoituksen (vain Yhdysvallat) ja turvallisuusilmoituksen (muut maat) edistymisestä. Siihen liittyen haluan välittää joitakin tärkeitä päivityksiä. 
 
Viime viikkoina olemme aktiivisesti pyrkineet linjaamaan korjausprosessia yhteistyössä kansallisten viranomaisten ja sääntelyviranomaisten kanssa. Prosessin tarkoitus on korjata tai vaihtaa kyseiset laitteet mahdollisimman pian potilasturvallisuuden huomioon ottaen. 
 
Haluan tässä saattaa tietoonne myös kolme muuta asiaan liittyvää päivitystä:

Kliininen tieto

 

Philipsin toimittamaan ohjeistukseen muutostyön alaisten laitteiden käytöstä on kiinnitetty paljon huomiota. Ohjeistus on saatavissa osoitteessa philips.com/src-update. Haluamme korostaa, että potilaiden on keskusteltava hoitavan lääkärin kanssa hoitovaihtoehdoista ja laitteen käytön jatkamisesta. 
 
Ymmärrämme, että tämä suositus ja korjaussuunnitelman viimeistelyyn ja toteutukseen kuluva aika voivat asettaa haasteita asiakkaille, lääkäreille ja potilaille. Tämä ohje kuitenkin syntyi tarkan harkinnan tuloksena käytettävissä olevien kliinisten tietojen perusteella ja kunnioituksesta potilas-lääkärisuhdetta ja potilaskohtaista hoitoa kohtaan. 
 
Tarjoamme jatkossakin kaikki esiin tulevat tiedot ja ohjeet lääkäreille osoitteessa
 philips.com/src-clinician-update.

Korjauksen ajoitus

 

Käsittelemme parhaillaan vastaanotettujen laitteiden sarjanumerorekisteröintejä ja teemme aktiivisesti yhteistyötä kansallisten viranomaisten kanssa korjausprosessin muodostamiseksi. Organisaatiossamme tehdään uutterasti töitä laitteiden vaihtamiseksi tai korjaamiseksi mahdollisimman pian. Nykyisten arvioiden perusteella muutostyön alaiset laitteet saadaan korjattua tai vaihdettua noin 12 kuukauden kuluessa kaikkialla maailmassa.  


Tiedotamme jatkuvasti edistymisestä ja lähetämme lisätietoja myös ajoituksesta. 

Valmistuksen lisäys

 

Olemme sitoutuneet korjaamaan ongelman maailmanlaajuisesti ja olemme lisänneet sekä tuotantokapasiteettiamme että huolto- ja korjauspalvelun kapasiteettia. Olemme kasvattaneet erityisesti korjaussarjojen ja vaihtolaitteiden tuotannon kapasiteettia vuoden 2021 kolmannella vuosineljänneksellä 55 000 yksikköön viikossa ja tähtäämme kapasiteetin kasvattamiseen vielä lisää 80 000 yksikköön viikossa vuoden 2021 viimeisellä vuosineljänneksellä. 
 
Vaikka edistymistä on tapahtunut, ymmärrämme hyvin, että ajoitus ja tiedotus ovat erittäin tärkeitä. Päivitämme tietoja koko prosessin ajan ja pidämme ne saatavissa
osoitteessa philips.com/src-update.

Haluan kiittää teitä koko Philipsin puolesta kärsivällisyydestänne ja kumppanuudestanne tämän prosessin aikana potilaan parhaan mahdollisen hoidon varmistamiseksi.

 

Ystävällisin terveisin


David Ferguson

Jos et ole vielä rekisteröinyt laitettasi

0800 418 348 (FI), 0044 20 8089 3822 (international)

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Sivustomme sopii parhaiten uusimmille Microsoft Edge-, Google Chrome- ja Firefox-selaimille.