Philips uuteen yhteistyöhön Maailman Sydänjärjestön WHF:n kanssa

29 syyskuu, 2016

Amsterdam, Alankomaat – Torstaina 29.9.2016 vietetään Maailman Sydänpäivää, jota juhlistaakseen terveydenhuoltoalan johtava teknologiayritys Royal Philips(NYSE: PHG, AEX: PHIA) julkistaa uuden yhteistyön Maailman sydänjärjestö WHF:n kanssa. Philipsin ja WHF:n yhteistyöhön kuuluvassa kampanjassa kannustetaan ihmisiä huolehtimaan sydämen terveydestä ja pyritään kasvattamaan tietoisuutta sydän- ja verisuonitaudeista.

Sydän- ja verisuonitaudit ovat yleisin kuolinsyy maailmanlaajuisesti. Pelkästään vuonna 20151 sydän- ja verisuonitaudit aiheuttivat yli 17,5 miljoonan ihmisen kuoleman ja tuottivat enemmän kustannuksia kuin mikään muu krooninen sairaus. Philipsin tuoreen Future Health Index –tutkimuksen mukaan ainoastaan 39 % sydäntautien asiantuntijoista sanoo, että heidän potilailla on tarvittavat työkalut sydänterveytensä hoitamiseen. Lähes 60 % on puolestaan sitä mieltä, että oman kotimaan terveydenhuolto ei vastaa heidän potilaiden tarpeita. Tutkimukseen osallistui 2 600 terveydenhuollon ammattilaista ja 25 000 potilasta 13 eri maasta. Philips on yksi maailman johtavista yhtiöistä sydän- ja verisuonitautien ehkäisyssä, diagnoosissa ja hoidossa, ja yhtiön mukaan tarjoamalla tietoa terveellisimmistä elämäntavoista ja jokapäiväisistä valinnoista ihmisten sydänterveyttä voidaan huomattavasti edistää.

”Philips on omistautunut tarjoamaan yksilöllisiä ja integroituja kardiologian ratkaisuja sydänsairauksien ehkäisemiseen, diagnoosiin ja hoitoon. Uusi yhteistyömme Maailman sydänjärjestön kanssa on tärkeä osa sitoutumistamme sydän- ja verisuonitautien ehkäisemiseen. Haluamme nostaa esille sydän- ja verisuonitauteihin liittyvät selkeät riskitekijät ja auttaa ihmisiä tekemään parempia päätöksiä terveemmän elämän saralla, sanoo Philipsin myyntijohtaja Merja Haikara.

Juhlistaakseen Maailman sydänpäivää Philips julkaisee myheartisunique.com -sivuston, jolla halutaan edistää tietoisuutta terveellisen elämisen merkityksestä sydän- ja verisuonitautien ennaltaehkäisylle ja hoidolle. Sivustolta löytyy muun muassa asiantuntijahaastatteluja, tietoa sydän- ja verisuonitautien ensimmäisistä varoitusmerkeistä, sydän- ja verisuonitaudin kanssa elämisestä sekä lifestyle-sisältöä, kuten liikuntavinkkejä ja sydänterveellisiä reseptejä.

”Sydänterveys on kaiken terveyden lähtökohta. Sydämestä huolehtiminen tarkoittaa kiinnittämistä huomiota syömiseen ja juomiseen, riittävää liikuntaa, tupakoinnin lopettamista — kaikkia niitä asioita, jotka eivät ainoastaan vaikuta myönteisesti terveyteen, mutta myötävaikuttavat myös hyvinvointiin ja elämästä täysillä nauttimiseen. Philipsin kliininen asiantuntemus ja asiakasymmärrys tuovat ainutlaatuisen lisän yhteistyöhömme. Yhdessä tuemme WHO:n tavoitetta vähentää sydän- ja verisuonitaudeista aiheutuvia ennenaikaisia kuolemia 25 prosentilla nykyisestä vuoteen 2025 mennessä”, Maailman sydänjärjestön toimitusjohtaja Johanna Ralston kertoo.

Maailman sydänpäivään liittyen Philips juhli aikaisemmin syyskuussa myös HeartStart AED-defibrillaattorinsa 20. vuosipäivää. Juhlapäivän ympärillä käynnistettiin kampanja, jonka tavoitteena on nostaa tietoisuutta äkillisten sydämenpysähdysten yleisyydestä sekä HeartStart AED:n tärkeästä roolista näissä tilanteissa ja henkien pelastajana. Philips haluaa nostaa esille laitteen helppokäyttöisyyttä ja tärkeyttä jokapäiväisessä elämässä, ja antaa ihmisille enemmän mahdollisuuksia nopeaan omatoimiseen reagointiin yllättävissä tilanteissa.

Suomessa Philips tekee pitkäaikaisyhteistyötä muun muassa Tays Sydänsairaalan kanssa. Yhteistyössä innovoidaan sydänhoitoa sekä vahvistetaan Sydänsairaalan asemaa Euroopan parhaimpien sydänsairauksien osaamiskeskusten joukossa. Yhteistyön puitteissa Philips hoitaa mm. Tays Sydänsairaalan kaikkien toimipisteiden potilasvalvonnan, kuvantamisen röntgen- ja ultraäänilaitteilla sekä kuva-arkistoinnin.

Lisätietoa Philipsin AED-kampanjasta ja HeartStart-ratkaisuista löytyy: http://www.usa.philips.com/healthcare/solutions/emergency-care-resuscitation/automated-external-defibrillators#HeartStart AEDs. Lisätietoa yhteistyöstä Maailman sydänjärjestön kanssa löytyy: http://www.myheartisunique.com/news/better-together-philips-and-world-heart-federation

[1] World Health Organisation. Noncommunicable Diseases. Saatavilla http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs355/en/ Viitattu: Syyskuu 2016.

Lina Faye

Senior Communications manager

Philips Nordic

Mobile: +46 708 32 21 37

E-mail : lina.faye@philips.com

Tietoa Royal Philipsistä

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on terveyden ja hyvinvoinnin alalla toimiva yritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämänlaatua ja mahdollistaa paremman lopputuleman läpi koko hoitoketjun; sairauksien ennaltaehkäisystä diagnoosiin, hoitoon ja kotona tapahtuvaan seurantaan.  Philips on johtavassa asemassa kuvantamisdiagnostiikan, potilasvalvontaratkaisuiden, eHealthin ja informaatioteknologian, kuten myös henkilökohtaisen terveyden ja kotisairaanhoidon saralla.

Yhtiön pääkonttori on Alankomaissa. Vuonna 2015 Philipsin palveluksessa työskenteli noin 69 000 henkilöä ja sen myynti oli 16,8 miljardia euroa. Yhtiöllä on myyntiä ja palveluita nykyisin yli 100 maassa. Philipsin uutisia on osoitteessa www.philips.fi/uutiset.