Moni seikka voi aiheuttaa ongelmia laitteen ja älypuhelimen väliseen Wi-Fi-yhteyteen. Voit ratkaista ongelmat noudattamalla seuraavia ohjeita:
- Varmista, että älypuhelimesi on yhdistetty 2,4 GHz:n Wi-Fi-verkkoon kotonasi, ei 5 GHz:n verkkoon tai julkiseen Wi-Fi-verkkoon. Jotta pariliitos onnistuu, suosittelemme, että poistat mobiilidatan käytöstä ennen pariliitosta.
- Muista myös ottaa käyttöön seuraavat käyttöoikeudet älypuhelimessasi: Sijainti, tallennustila, Bluetooth ja paikallinen verkko.
- Varmista, että olet kirjoittanut Wi-Fi-salasanan oikein, sillä salasanassa kirjainkoko on merkitsevä ja siinä saa olla enintään 63 merkkiä. Huomioi, että erikoissymbolit eivät kelpaa, joten älä käytä niitä.
- Tarkista, että kotisi Wi-Fi-verkon nimi (SSID) on oikea. Muista, että verkon nimessä kirjainkoko on merkitsevä.
- Jos käytät älypuhelimessa VPN-yhteyttä, poista se käytöstä ennen pariliitosta.
- Jos reitittimeen on määritetty pariliitoksia estävä sallittujen luettelo, poista luettelo käytöstä, jotta pariliitos onnistuu.
- Pidä laite ja älypuhelin enintään 10 metrin päässä Wi-Fi-reitittimestä.
- Varmista, että olet päivittänyt sovelluksen uusimpaan versioon.
- Huomioi, että muut elektroniset laitteet, säkenöivät valonlähteet tai signaaliasemat saattavat häiritä Wi-Fi-yhteyttä. Pidä laite etäällä tällaisista lähteistä ja yritä muodostaa yhteys Wi-Fi-verkkoon uudelleen.
Jos ongelma ei ratkea edellä olevien ohjeiden avulla, tarkista Wi-Fi-yhteyden lisätiedot sovelluksesta tai ota meihin yhteyttä.