0

Ostoskori

Ostoskorissasi ei ole tällä hetkellä yhtään tuotetta.

    Philipsin asiakastuki

    Pumpussa on lataus-, akku- tai virtaongelma

    Julkaistu 30. maaliskuuta 2025

    Tämän oppaan avulla voit ratkaista sähkökäyttöisen Philips Avent -rintapumpun yleisimpiä lataus-, akku- tai virtaongelmia, joita ovat esimerkiksi seuraavat:

    • Pumppu latautuu hitaasti
    • Pumppu ei lataudu
    • Pumppu sammuu itsestään
    • Pumppu toimii huonosti, kun se on kytketty verkkovirtaan
    • Pumppu latautuu mutta ei toimi, kun se on kytketty verkkovirtaan
    • Pumppu ei käynnisty
    • Pumpussa näkyy teksti Er, minkä jälkeen se sammuu

    Lue jokainen osio huolellisesti. Philipsin tukihenkilöstö käyttää tämän artikkelin tietoja ja ratkaisuja useimpien akku-, lataus- ja virtaongelmien ratkaisemiseen.

    Väärien lataustarvikkeiden käyttäminen on yleisin syy sähkökäyttöisen Philips Avent -rintapumpun lataus-, akku- ja virtaongelmiin.

     

    Käytä ainoastaan laitteen mukana toimitettua alkuperäistä verkkolaitetta tai latauskaapelia. Jos olet ostanut uudemman mallin, jonka mukana ei toimitettu verkkolaitetta, varmista pumpun käyttöoppaasta, että käytät ainoastaan suositusten mukaisia lataustarvikkeita.

     

    Seuraavassa taulukossa on mallikohtaisia suosituksia ja varoituksia lataustarvikkeiden käytöstä.

     

    Lataussuositukset ja -varoitukset malleittain

     

    Pumppumalli

    Suositukset

    Varoitukset

    Sähkökäyttöinen puettava Philips Avent -rintapumppu

    1. Käytä ainoastaan sellaista verkkolaitetta tai virtalähdettä (esimerkiksi pistorasiaa tai USB-porttia), jonka lähtöteho on vähintään 5 V / 1,8 A (9 W) (käyttöoppaan lukemat voivat olla suuremmat).

    2. Käytä ainoastaan alkuperäistä Type-C-latauskaapelia. Katso lisätietoja alla olevasta huomautuksesta.

    Liian heikkotehoisen verkkolaitteen tai virtalähteen käyttäminen voi aiheuttaa sen, että pumppu latautuu hitaasti tai ei toimi oikein.

    Sähkökäyttöinen yhden/kahden rinnan Philips Avent -rintapumppu (ilman akkua)

    1. Käytä ainoastaan alkuperäistä micro-USB-verkkolaitetta (yhden rinnan pumppu:  5 V 1,8 A | Tupla: 5 V 1,8 A). Katso lisätietoja alla olevasta huomautuksesta.

    Yleiskäyttöisen verkkolaitteen tai virtalähteen käyttäminen voi aiheuttaa sen, että pumppu ei toimi oikein tai menettää virransaannin.

    Sähkökäyttöinen yhden/kahden rinnan Philips Avent -rintapumppu (akulla)

    1. Käytä ainoastaan alkuperäistä micro-USB-verkkolaitetta (yhden rinnan pumppu:  5 V 1,8 A | Tupla: 5 V 1,8 A). Katso lisätietoja alla olevasta huomautuksesta.

    Yleiskäyttöisen verkkolaitteen tai virtalähteen käyttäminen voi aiheuttaa sen, että pumppu latautuu hitaasti tai ei toimi oikein.

     

    Tärkeä huomautus: Tarkista nykyinen lataussovitin tai -kaapeli

    Pumppu on suunniteltu latautumaan oikein vain oikealla verkkolaitteella tai latauskaapelilla. Tarkista seuraavat mallikohtaiset suositukset.

    Sähkökäyttöinen yksi-/kaksiosainen Philips Avent -rintapumppu

    Alkuperäisen verkkolaitteen laatuongelmien vuoksi Philips tarjoaa korvaavan micro-USB-verkkolaitteen kaikkiin vanhempiin sähkökäyttöisiin yhden/kahden rinnan Philips Avent -rintapumppuihin.

    Tarkista alla olevista kuvista, käytätkö tällaista vanhaa verkkolaitetta.

    Jos käytät vanhaa verkkolaitetta, siirry osoitteeseen philips.com/support ja ota yhteyttä Philipsin paikalliseen kuluttajapalvelukeskukseen verkkolaitteen vaihtamiseksi. Vanhan verkkolaitteen käyttäminen voi aiheuttaa pumpun lataus- ja suorituskykyongelmia.

    Jos käytät jo uutta verkkolaitetta, voit sivuuttaa tämän huomautuksen.

    Sähkökäyttöinen puettava Philips Avent -rintapumppu

    Sähkökäyttöisen puettavan rintapumpun USB Type-C -latauskaapeli on suunniteltu erityisesti pumpun latausvaatimusten mukaiseksi. Yleiskäyttöisten Type-C-kaapelien käyttäminen voi aiheuttaa lataus- tai virtaongelmia.

    Tarkista alla olevasta kuvasta, että käytät oikeaa kaapelia.

    Kuva 1

    1. Vanha verkkolaite 1
    2. Vanha verkkolaite 2
    3. Uusi päivitetty verkkolaite

    Kuva 2

    Sähkökäyttöisen puettavan Philips Avent -rintapumpun Type-C-latauskaapeli

     

    Tarkista, että verkkolaite tai latauskaapeli on liitetty pistorasiaan tai muuhun virtalähteeseen, ja varmista, että kaapelin toinen pää on tukevasti kiinni moottoriyksikössä.

    Löystynyt liitäntä tai irronnut verkkolaite tai latauskaapeli voi aiheuttaa sen, että pumppu ei toimi oikein, ei lataudu, menettää virransaannin tai ei käynnisty.

    Akun merkkivalojen pitäisi syttyä, jos pumppu on liitetty oikein verkkolaitteeseen ja pistorasiaan.

    Seuraavissa kuvissa on ohjeet liitännän (kuva 1) ja akun varaustason (kuva 2) tarkistamiseen.

    Jos verkkolaite tai latauskaapeli on liitetty oikein pistorasiaan ja moottoriyksikköön, mutta ongelma ei ratkea, kokeile vaihtaa toiseen pistorasiaan tai virtalähteeseen.

    Pumpun akun varaus voi olla vähissä tai lopussa. Voit seurata pumpun akun varaustasoa moottoriyksikön akun merkkivaloista.

    Jos pumpun akun varaus on vähissä tai lopussa, kokeile ladata se. Alla olevassa taulukossa on lueteltu pumpun arvioitu latausaika, pumppauskertojen määrä ja kokonaispumppausaika.

    Huomautus: Yksi pumppauskerta on 15 minuuttia kahden rinnan pumpulla ja 30 minuuttia yhden rinnan pumpulla.

    Malli

    Latausaika

    Pumppauskerrat

    Pumppausaika yhteensä

    Sähkökäyttöinen puettava Philips Avent -rintapumppu

    Enintään 1,5 tuntia

    5

    Noin 150 minuuttia (yhden rinnan pumppu)

    Noin 75 minuuttia (kahden rinnan pumppu)

    Sähkökäyttöinen yhden rinnan Philips Avent -rintapumppu (akulla)

    Enintään 4 tuntia

    3

    Noin 90 minuuttia

    Sähkökäyttöinen kahden rinnan Philips Avent -rintapumppu (akulla)

    Enintään 4 tuntia

    3

    Noin 90 minuuttia (yhden rinnan pumppu)

    Noin 60 minuuttia (kahden rinnan pumppu)

    * Kaikki ladattavat akut kuluvat ajan myötä toistuvan käytön ja muiden tekijöiden seurauksena. Pumpun akunkesto, latausaika ja pumppausaika voivat muuttua.

    Vihjeitä:

        • Seuraa, kuinka monta pumppauskertaa saat yhdellä varauksella, jotta tiedät, milloin akku täytyy ladata.
        • Seuraa, kuinka kauan olet pumpannut. Pumpussa on sisäinen toiminto, joka sammuttaa sen automaattisesti 30 minuutin kuluttua siitä, kun moottoriyksikön painiketta on painettu viimeksi.

    Jos akun varaus on vähissä ja haluat pumpata, liitä pumppu pistorasiaan tai muuhun virtalähteeseen ja käytä sitä verkkovirralla. Pumppu ei lataudu, kun pumppaat verkkovirralla.

    Ylikuumeneeko pumppu tai tuntuuko se kylmältä? Altistuminen erittäin kuumille tai kylmille lämpötiloille tai ylikuumentuneen pumpun lataaminen voivat heikentää sen ladattavuutta ja suorituskykyä.

    Anna moottoriyksikön ja akun jäähtyä noin 15 minuuttia ennen lataamista.

    Käytä ja säilytä pumppua vain huoneenlämmössä (20 °C / 68 °F). Älä jätä pumppua suoraan auringonvaloon pitkäksi aikaa tai säilytä sitä erittäin kuumassa tai kylmässä ympäristössä.

    Jos olet käyttänyt tai säilyttänyt pumppua hiljattain kuumassa tai kylmässä paikassa, anna sen olla noin 30 minuuttia huoneenlämmössä ennen lataamista tai käyttöä.

    Sähkökäyttöisen yhden tai kahden rinnan tai puettavan Philips Avent -rintapumpun akku tyhjenee, jos sitä ei käytetä pitkään aikaan.

    Toimi seuraavasti:

    1. Kokeile liittää pumppu virtalähteeseen ja ladata akku. Jos akku ei lataudu, irrota verkkolaite tai latauskaapeli pistorasiasta/virtalähteestä ja liitä se takaisin, jotta pumpun latausprotokolla nollautuu. Toista tarvittaessa, kunnes pumppu latautuu normaalisti, ja anna sen latautua täyteen.
    2. Tarkista, että käytät oikeaa verkkolaitetta ja lataustarvikkeita (lisätietoja on artikkelin kohdassa 1).
    3. Jos olet säilyttänyt pumppua kuumassa tai kylmässä paikassa, anna sen olla 30 minuuttia huoneenlämmössä (20 °C / 68 °F) ennen lataamista tai käyttöä.

    Jos moottoriyksikössä näkyy virheilmoitus Er, minkä jälkeen se sammuu, tarkista seuraavat asiat:

    1. Jos pumppaat akkuvirralla, moottoriyksikkö on ehkä ylikuumentunut. Odota noin 30 minuuttia, että se jäähtyy, ennen kuin yrität käyttää pumppua.
    2. Tarkista, että käytät oikeaa lataussovitinta tai -kaapelia (lisätietoja on artikkelin kohdassa 1).
    3. Pumppua on ehkä säilytetty tai käytetty erittäin kuumassa tai kylmässä ympäristössä. Anna sen olla 30 minuuttia huoneenlämmössä (20 °C / 68 °F) ennen lataamista tai käyttöä.

    Jos pumpun toiminnassa on edelleen ongelmia tai se ei käynnisty, kokeile tehdasnollausta:

    1. Varmista, että pumppua ei ole liitetty USB-virtalähteeseen.
    2. Paina virtapainiketta 15 sekuntia.
    3. Pumppu käynnistyy, kun nollaus on valmis.

    Eikö ongelma ratkennut? Hae pumppumalliasi tältä sivustolta ja lue sen online-käyttöopas tai ota yhteyttä Philipsin paikalliseen kuluttajapalvelukeskukseen.

    Ota yhteyttä Philipsiin

    Autamme sinua mielellämme

    Ota yhteyttä Philipsiin

    Autamme sinua mielellämme

    Etsitkö jotain muuta?

    Tutustu kaikkiin Philipsin asiakastuen vaihtoehtoihin

    Sivustomme sopii parhaiten uusimmille Microsoft Edge-, Google Chrome- ja Firefox-selaimille.