En pysty määrittämään yhdistettävää vauvakameraa ja Baby Monitor+ -sovellusta
Julkaistu 26. tammikuuta 2024
Jos yhdistettävän Philips Avent -vauvakameran (SCD641, SCD643) ja Philips Avent Baby Monitor+ -sovelluksen määritys ei onnistu, seuraavista vianmääritysohjeista voi olla apua.
Tarkista, että olet valinnut 2,4 GHz:n taajuutta tukevan verkon SSID-tunnuksen.
Tarkista, että Wi-Fi-signaali on vahva ja vakaa. Jos signaali on heikko, harkitse lapsen yksikön siirtämistä toiseen paikkaan, kuitenkin enintään 1,5 metrin päähän lapsesta. Voit myös nollata Wi-Fi-reitittimen.
Vahvista signaalia Wi-Fi-toistimella. Käytä samaa SSID-tunnusta (verkkonimeä) ja samaa salasanaa reitittimessä ja toistimessa.
Käytä samaa Wi-Fi-verkkoa älylaitteessa (matkapuhelimessa) ja vauvakamerassa.
Tarkista vauvakameran merkkivalo. Jos se vilkkuu punaisena (määrityksen aikana), annettu SSID-tunnus tai Wi-Fi-salasana on väärä. Toista määritys käyttäen oikeaa salasanaa.
Jos lapsen yksikön merkkivalo palaa punaisena, vauvakamera on yhteydessä Wi-Fi-reitittimeen, mutta ei Internetiin. Tarkista Internet-yhteytesi muilla sovelluksilla, kuten YouTubella tai Facebookilla. Jos muut sovellukset eivät vastaa, korjaa Internet-yhteys. Jos Internet-yhteys toimii, palvelin saattaa olla tilapäisesti poissa käytöstä. Odota 30 minuuttia ja toista määritys.
Varmista, että muut laitteet eivät häiritse vauvakameran toimintaa. Esimerkiksi mikroaaltouunit ja kannettavat tietokoneet voivat häiritä Wi-Fi-signaalia. Kokeile eri sijaintia tai siirrä vauvakamera kauemmas kyseisistä laitteista.
Pitele älylaitetta, jossa QR-koodi näkyy, sopivan etäisyyden päässä vauvakamerasta. Etäisyyden on oltava 5–15 cm (2–6 tuumaa).
Jos kamera ei silti pysty lukemaan QR-koodia, varmista, että huoneessa on riittävästi valoa. Tarkista näytön kirkkaus ja muuta sitä tarvittaessa.
Jos yötila on käytössä, poista se käytöstä, säädä näytön kirkkautta ja yritä uudelleen.
Kun vauvakamera on lukenut QR-koodin, kuulet vahvistusäänen ja vauvakameran merkkivalo muuttuu valkoiseksi.
Kiinteä valkoinen merkkivalo ilmaisee, että lapsen yksikkö on yhdistetty verkkoon ja valmis sovelluksen katseluun ja hallintaan.
Tasainen vihreä merkkivalo ilmaisee, että vauvakamera on valmis pariliitokseen sovelluksen kanssa
Ehkä kolme henkilöä valvoo jo vauvaasi. Sovellus sallii enintään kolmen henkilön/käyttäjän valvoa vauvaa samanaikaisesti. Jos sinulla on järjestelmänvalvojan oikeudet, voit poistaa käyttöoikeuden yhdeltä vieraalta, jotta voit valvoa vauvaa itse.
Jos olet lähettänyt vieraskäyttäjän kutsun, mutta hän ei vieläkään näe videon suoratoistoa:
Vieraskäyttäjä ei ehkä ole vielä rekisteröinyt Philips-käyttäjätiliä. Pyydä vieraskäyttäjää asentamaan Philips Avent Baby Monitor+ -sovellus ja rekisteröimään tili ensin. Lähetä sitten uusi kutsu.
Vieraskäyttäjä, jonka haluat kutsua, saattaa asua toisessa maassa. Varmista, että rekisteröidessään käyttäjätilin vieraskäyttäjä valitsee saman maan (kuten jonkin Euroopan maan, Intian, Yhdysvallat tai Kanadan), jonka sinä olet valinnut.
Jos saat virheellisiä ilmoituksia lastenhuoneessa havaituista äänistä tai liikkeistä:
On mahdollista, että olet määrittänyt herkkyystason liian korkeaksi. Voit välttää virheelliset ilmoitukset säätämällä herkkyystason asetusta pienemmäksi Philips Avent Baby Monitor+ -sovelluksen asetuksissa.
Jos et kuule vauvan itkua sovelluksessa:
Philips Avent Baby Monitor+ on ehkä mykistetty tai äänenvoimakkuus on liian alhainen. Poista sovelluksen mykistys napauttamalla kaiutinpainiketta tai lisäämällä äänenvoimakkuutta älypuhelimen äänenvoimakkuuspainikkeella.
Jos haluat kuulla äänen, kun älypuhelimen näyttö on sammutettuna tai Philips Avent Baby Monitor+ -sovellus on taustalla, voit ottaa käyttöön taustavalvontatilan ja säätää herkkyystason tarpeidesi mukaan.
Lapsen yksikkö on ehkä vahingossa nollattu painamalla virtapainiketta pitkään.
Paina vauvakameran virtapainiketta yli 10 sekuntia.
Merkkivalo vilkkuu vuorotellen vihreänä ja oranssina. Tehdasasetukset on palautettu, kun merkkivalo alkaa palaa vihreänä.
Päivitä kaikki asetukset, kuten yhdistetyn Wi-Fi-reitittimen SSID (verkkonimi), salasana ja sovelluksen käyttäjät.
Nyt voit pariliittää vauvakameran sovellukseen uudelleen.
Eikö yhdistettävän Philips Avent -vauvakameran määritys vieläkään onnistu? Jos mikään näistä ohjeista ei auta, ota yhteyttä.
Ota yhteyttä Philipsiin
Autamme sinua mielellämme
Ota yhteyttä Philipsiin
Autamme sinua mielellämme
Etsitkö jotain muuta?
Tutustu kaikkiin Philipsin asiakastuen vaihtoehtoihin